Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto och repotage frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

Poptech

Aktiv medlem
Skall fota två "kändisar" och intervjua, dom är heta nu! tänkte sedan sälja hela repotaget. Var informerar media om att det finns tillgänglit? Hur mycket skall jag begära, övrigt att tänka på? förutom min stavning:) Det är min första intervju så ja kopierar medias vanliga fråger och slänger in några egena för att få personlig touch!

Känner personerna väl därav denna möjlighet.

Du får helt enkelt ringa din önskade kund och försöka sälja in intervjun. Nappar inte den första kunden får du försöka med nästa. Hur väl du lyckas sälja in materialet påverkar hur mycket du kan få ut. Hoppas inte på för mycket.

Det finns frilansrekommendationer, men det är långt ifrån alla som lyckas debitera enligt dem, har jag förstått. Vet inte säkert, men kan tänka mig att Journalistförbundet har en frilansrekommendation på sin hemsida.

Om inte annat får du väl ta din timlön för ditt ordinarie arbete och lägga till skatt och sociala avgifter för att få en timpenning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar