Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Well, är det sommaruppehåll eller inte? Enligt kalendern är det fika imorgon och jag är ledig, är det någon mer som känner för lite paj på en bakgård? Eller kanske en pilsner på en gatuservering i närheten?

Jag har varit ute o badat hela dagen, och orkar inte samla ihop mig tillräckligt för att komma ned. Men jag önskar er en trevlig fikastund! :)

Jag packar och donar inför fotoresan till USA (drar imorgon). Så jag tar mitt kaffe hemma den här gången. Ha det gott allesammans! Och kom ihåg att Nikon är precis lika bra som Canon, och vice versa, så ni behöver inte bråka om den saken :-D

Jag packar och donar inför fotoresan till USA (drar imorgon). Så jag tar mitt kaffe hemma den här gången. Ha det gott allesammans! Och kom ihåg att Nikon är precis lika bra som Canon, och vice versa, så ni behöver inte bråka om den saken :-D

Men det är baar de två som är lika bra....? ;-)

Men det är baar de två som är lika bra....? ;-)

Ja, det måste vara så... för man ser inte hur bilden blev på min pentax förrän efter flera veckor/månader och inte heller kan man byta ISO så lätt, Samt rätt ofta suddigt för att den inte har autofocus...
För att inte tala om färgmättnad och vitbalans: allt blir ju bara grått!

Så jag kan inte rekommendera pentax ;-)

Haha! Så sant. Men vi som kör med Pentax, Sony, Oly, Panny eller något annat då?

Men det är bara de två som är lika bra....? ;-)
Precis vad jag också frågade mig...

Fast Björns utsaga gäller ju enbart för Nikon och Canon, och säger ingenting alls om att
1) alla de andra också är precis lika bra som dessa båda
2) eller ifall N och C skulle vara bättre än de övriga
3) eller ifall de är sämre än alla de andra, helt enkelt ,,,

:)

Måste hänga på!

Glad jag hittade detta mötesforum! Ni verkar vara ett glatt gäng och jag möter gärna upp nästa gång ni ses i Gbg, när jag är tillbaka fr semestern i slutet av augusti.

Posta gärna notis här igen... ;-)

Vi ses! mvh / Ove

Du är naturligtvis hjärtligt välkommen att komma och bidra med att ha kul!

19 aug och/eller 1 sep kanske kan passa? Vi börjar droppa in efter kl 17:00, och brukar sedan tjattra ett par eller ibland tre timmar kanske.

Alldeles riktigt. Mitt svar var enbart till cervino, som inte kunde komma förrän i slutet av augusti.

Oooops! Ser nu att det ska vara 18.e augusti (inte 19.e som jag skrev).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar