Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Kommer varken imorgon eller nästa vecka, åker på långweekendresa till St Petersburg imorgon och sen har vi årsstämma i bostadsrättsföreningen nästa torsdag.
 
Undrar hur åldersfördelningen är ?

Antar att ni är mest ungdomar,själv är jag pensionär som vill ha kontakt med lite äldre fotoamatörer.

Är nybörjare på det här med systemkamera

Trevlig sommar !!
 
Heh.. nä åldersfördelningen är snarare tvärtom mot vad du gissade på. Den består mer av äldre folk än av yngre så vill du möta något äldre fotonördar så brukar det finnas relativt gott om dem här. Det är ju dock inte alltid dessa dyker upp men när de väl gör det så finns de där.

/ Magnus
 
Vi kör varannan torsdag (udda veckor). Blir alltså inte denna vecka (fast då och då fyller några ut den "tomma" veckan med öl-fika - på Rover, väl?) Har inte varit där - tycker för egen del att öl smakar pyton...

"Äkta" fotofika (givetvis med den traditionella blåbärspajen) blir det alltså den 7.e juli. :)
 
Tänkte ni inta måttliga mängder med alkoholhaltiga drycker ikväll på en lokal pub ? :) jag kanske följer med då.

/ Magnus
 
Då kommer jag om en stund att börja ta mig ditåt (Rover) om en liten stund, hoppas att vi blir några.
/Daniel
 
Heh, ja jag hade ju tänkt komma men när jag klev in genom dörren hemma så kom jag ihåg att det var något jag skulle ha gjort när jag var i stan. Jo det var ju att öla med er på Rover. D'oh! :)
Nåja, jag får komma nästa vecka istället.. sorry!

/ Magnus
 
Har för min del planerart att vackla iväg till Café Cello nu imorgon torsdag. Har blivit av med gipsskenan nu, och avser därför att med stor lust och iver fira detta med blåbärspaj och vaniljkräm ! :)

Men inget gott som inte har något ont med sig ... Fast egentligen ska det ju vara tvärtom, om det ska vara bra. Och det vill vi ju förstås gärna att det ska!

Innan de gav sig i kast med att klippa upp gipset, så informerade läkarna/sköterskorna om att jag inte skulle tro att jag nu genast skulle kunna använda armen bättre än med gipsskenan. Det kommer istället att bli alldeles tvärtom! Och det blev det förstås ... :-(

Utan stöd av gipsskenan så var jag mycket svagare i handen, och det gjorde mer ont. Eftersom du nu inte längre har stöd av skenan, sa dom. Så det var ett steg tillbaka. Men det skulle komma att gradvis förbättra sig framöver, tröstade de mig med.


Kan inte nu hålla systemkameror med objektivet liggande i vänsterhanden och högerhanden om grepet, som jag alltid brukar göra (åtminstone med moderna re kameror)innan jag så som jag brukar. Vet ej ifall detta kommer att fixa till sig med tiden, eller om jag kommer att få dras med en kvarstående minskning av rörligheten i vänsterarmen. Verkar som att detta kommer bli fallet. :-(

Dock har jag ännu inte kunnat hitta något annat område där min vänsterhands något reducerade rörlighet skulle kunna ge bekymmer, så förhoppningsvis
så det känns som att jag hade änglavakt. Det hela kunde givetvis ha gått MYCKET värre!
 
Senast ändrad:
Jag räknar med att dyka upp...

Gunnar, du får skaffa en hola eller annan plastkamera, som väger nästan inget...
 
Haha Peter - tack för tipset!

För Holga, eller måhända Diana, som ju var av ännu lägre kvalitet (även om det är svårt att föreställa sig att detta överhuvudtaget skulle kunna vara möjligt...) tycks vara mina enda alternativ för tillfället ... :-(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.