Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Fika

Hej!

När hade ni tänkt att träffas nästa gång?
Jag har aldrig varit med, men blev grymt sugen då jag läste om era träffar, verkar ju mysigt och opretentiöst. Dessutom är jag sjukt beroende av kaffe...

Har ni speciella krav på folk som eventuellt skall till att deltaga är det bara att kasta ett öga på min profil för att få någon slags uppfattning om vem jag är. Resten får väl ge sig.
 
Schemat brukar vara varannan torsdag, så nästa gång bör det bli den 4 februari ifall jag räknar rätt.

Inga som helst speciella krav - kom som du är! Allt du behöver ha med är ett glatt humör. En del har ibland med någon kamerapryl också, men det är förstås inte på minsta sätt något krav det heller.
 
Schemat brukar vara varannan torsdag, så nästa gång bör det bli den 4 februari ifall jag räknar rätt.

Inga som helst speciella krav - kom som du är! Allt du behöver ha med är ett glatt humör. En del har ibland med någon kamerapryl också, men det är förstås inte på minsta sätt något krav det heller.

Låter suveränt!
Tid, plats?
 
Om inget annat meddelas, så är det på Café Olof, 2.a Långgatan 6 (hållplats Järntorget), kl 17. Brukar vara runt 2 timmar (ibland kanske upp till 3 timmar för de mest uthålliga).
 
Har det inte varit Cello tidigare? Jag kanske har missat ett eventuellt byte :)
Jovisst, men det har diskuterats att byta, eftersom äppelpaj-bitarna tydligen plötsligt blev mindre och inte lika goda (efter ett ägarbyte). Därför skrev jag för säkerhets skull att det är bäst att kolla var mötet kommer att ske.

Fast nu sist så testade jag en blåbärspaj, och den var alldeles utmärkt och hade helt OK storlek, så det kanske inte behöver bli något cafébyte trots allt? Dock bör väl äppelpajen testas också av någon som varit med tidigare... Vilket jag alltså inte varit.


Edit: Oooops!
Nu ser jag. Jag råkade skriva Café Olof istället. Urschäckta! :)
Men adressen var i alla fall rätt, som sagt.
 
Senast ändrad:
Om inget annat meddelas, så är det på Café Olof, 2.a Långgatan 6 (hållplats Järntorget), kl 17. Brukar vara runt 2 timmar (ibland kanske upp till 3 timmar för de mest uthålliga).

Jag brukar då vara på Café Cello :)
Men får väl se om vi kommer att byta ställe....... annars så får
vi väl möblera om så att alla får plats.
 
Lite bilder från sista träffen...
 

Bilagor

  • IMG16174.jpg
    IMG16174.jpg
    20 KB · Visningar: 309
  • IMG16176.jpg
    IMG16176.jpg
    13.2 KB · Visningar: 304
  • IMG16177.jpg
    IMG16177.jpg
    15 KB · Visningar: 304
  • IMG16178.jpg
    IMG16178.jpg
    15.2 KB · Visningar: 310
  • IMG16181.jpg
    IMG16181.jpg
    13.9 KB · Visningar: 310
"Half a league, half a league, half a league onwards"
Det kanske räcker med svart kaffe och baklava.
Iklädd Cardigan....
 
Nytt ansikte??

Hej vänner!

Det är glädjande att se nya fotokompisar runt bordet. Men Peter, tycker du inte att den nya killen är lite lik Björn......-han verkar gilla äppelkaka....

Ses nästa vecka

Hasse
 
Jag frågar er infödingar, jag har en dag över imorgon och tänkte fotografera, något ställe i göteborg man bara inte får missa? Spårvagnar ska gärna gå dit :)
 
Ett tips är att promenera från nordstan, längs älven bort mot Älvsborgsbron (via marinmuseet och röda sten).
Över Älvsborgsbron och längs lindholmen, kanske ramberget, mot Götaälvbron. och sedan över Götaälvbron tillbaka till nordstan.

Tar ett tag men det finns mycket av Göteborg i den rundan...
 
Ett tips är att promenera från nordstan, längs älven bort mot Älvsborgsbron (via marinmuseet och röda sten).
Över Älvsborgsbron och längs lindholmen, kanske ramberget, mot Götaälvbron. och sedan över Götaälvbron tillbaka till nordstan.

Tar ett tag men det finns mycket av Göteborg i den rundan...

Den självklara rundan om man vill ha fina Göteborgsvyer! Speciellt en solig dag som denna.
Dock får du räkna med en heldag då det ligger lika mycket is på gator och torg som det gör på älven idag...
 
Ett år på Cello!

På torsdag är det ett år sedan den första träffen, så nu kan vi väl snart kalla det här en vana.. ;-)

Jag är väldigt glad att de här träffarna har blivit en sådan succé, och tycker det är kul att ha mött så många nya trevliga människor. Varje fikatorsdag ser jag fram emot att få prata bort en stund om allt och inget, eller bara om foto.. ;-)

Jag hoppas vi blir många som möter upp för att fira vårt första år nu på torsdag! :)

/Jenny
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.