Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag inte kollat på några bilder förräns nu... så här kommer Wall-E som Ulla fotade, från förförra fikaträffen:
 

Bilagor

  • Wall-E.jpg
    Wall-E.jpg
    19.8 KB · Visningar: 580
Senast ändrad:
Sen var det något i bilvärde jag fick prova, ojoj, skulle bli kul å prova detta i verkligheten med en bättre kamera någongång :)
Finns det några bilder på mig där?
 

Bilagor

  • 400mm.jpg
    400mm.jpg
    19.6 KB · Visningar: 570
Sen skulle det bli test av serietagnings ljud jämfört med 7D, så blev det bara att skruva upp iso till max. 20ggr mindre brännvidd denna gång...
Iso 6400 ter sig inte bra... detta är en bild av många... ;)
 

Bilagor

  • iso6400-1avn.jpg
    iso6400-1avn.jpg
    28.3 KB · Visningar: 573
Kommer inte på fikat denna gång.

Ska seet Jerry fö kul å äät julebord föör jul.
(Nåja, försökt på ett rim iaf.)

Förresten, det är väl det sista fikat för i år?
 
Kommer inte på fikat denna gång.

Ska seet Jerry fö kul å äät julebord föör jul.
(Nåja, försökt på ett rim iaf.)

Förresten, det är väl det sista fikat för i år?

Det blir säkert bra, Juhani... ;-)

Jo, det lär ju bli sista fikat, såvida vi inte ska ses på julafton! *s*
 
Har haft lite svårt att komma loss på torsdagar, men tror att jag ska försöka att dra iväg nu på stört, så kanske inte alla har hunnit gå? Hade inte trott att jag skulle hinna denna gång heller, så jag har ingen kamera med mig. Men det går säkert att käka äpplekaka i alla fall!

Sist jag var med var så längesedan att det var på Villa Belpark i Slottsskogen.
 
Nä, alla hade inte hunnit att gå. Men de tre sista av er gjorde sig klara för att göra detta just när jag dammade in.

Nåja, får väl försöka att komma loss lite tidigare till nästa år istället!
 
Planerade att komma men fikade med en kompis som har det lite tungt just nu...

Önskar alla en riktigt God Jul och Gott Nytt År och så ses vi 2xMX

/Peter
 
Japp, jag kommer jag också.

Men hur länge skall vi hålla på och klaga i tystnad på Cello? Vore det inte bättre om vi tog oss i kragen och gjorde något åt det, antingen bytte ställe eller snackade med ägarna?
 
Hej!

Jag vill gärna vara med på kommande fotofika. Har ni särskilda ansökningsblanketter ... eller invigningsriter...?

Vänligen
Martin Jakobsson
Glad fotoamatör, Haga, Göteborg
 
Hej!

Jag vill gärna vara med på kommande fotofika. Har ni särskilda ansökningsblanketter ... eller invigningsriter...?

Vänligen
Martin Jakobsson
Glad fotoamatör, Haga, Göteborg

Inga krav mer än ett glatt humör och en förkärlek för äpplepaj.. eller foto! ;-)
Du är varmt välkommen precis som du är, med andra ord! :)

Från ca kl 17 imorgon, 7/1, på Café Cello på Andra Långgatan....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.