Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Foto/fika i Göteborg
- Trådstartare JenyJ
- Start datum
FlyerOne
Aktiv medlem
Bra att du påminde! Ta med dig din Nikon S1, så tar jag med mig min alldeles nyinköpta Sony RX100 III.
Och jodå, jag visste mycket väl att efterföljaren RX100 IV skulle komma vilken dag som helst. Och det gjorde den också - kom idag.
Men den kostar förstås några tusenlappar mer, vilket ju inte var svårt att räkna ut att den skulle komma att göra. Så priset på RX100 III var just nu precis det jag ansåg vara lagom att skrapa ihop till.
De nya Sony A7r II och RX10 II presenterades också idag.
Imponerande uppgraderingar alla tre!
Och jodå, jag visste mycket väl att efterföljaren RX100 IV skulle komma vilken dag som helst. Och det gjorde den också - kom idag.
Men den kostar förstås några tusenlappar mer, vilket ju inte var svårt att räkna ut att den skulle komma att göra. Så priset på RX100 III var just nu precis det jag ansåg vara lagom att skrapa ihop till.
De nya Sony A7r II och RX10 II presenterades också idag.
Imponerande uppgraderingar alla tre!
morgondotter
Medlem
här
Hej Jenny
jag tycker ditt förslag låter fint
jag undrar bara - kommer jag in med rullstol?
om - vill jag gärna vara med till hösten
hälsn
/inger
Här är lite uppgifter kring det ställe jag tänkt mig.
http://www.cafekartan.se/017000/Cafe_Cello
Hoppas fortfarande det är några som nappar så att vi blir fler än jag.. ;-)
Jag kommer att sitta där på torsdag från kl. 17...
Väl mött!
Hej Jenny
hälsn
/inger
FlyerOne
Aktiv medlem
Café Cello har en halvtrappa ner, kanske 6-7 steg. Vet inte ifall detta går att ordna på något sätt. Har du en vanlig hand-rollie kan väl två starka personer hjälpa dig att klara detta, men har du en tyngre eldriven sak är jag inte så säker på om det kan gå, tyvärr.
Ett alternativ är att hitta något annat fikaställe vid de tillfällen du har möjlighet att komma.
Ett alternativ är att hitta något annat fikaställe vid de tillfällen du har möjlighet att komma.
morgondotter
Medlem
cafe cello
Tack för ditt svar
jag bor på Fjärde så det lät så härligt
men det går inte för mig
vill inte lyftas nedför trappor efterssom det är läskigt
kan också bara komma sporadiskt
din ide om annat ställe när jag kan vara med är gulligt av dig att tänka
jag återkommer till hösten
ha en fin sommar och fika mycket
hälsn
/ing
Café Cello har en halvtrappa ner, kanske 6-7 steg. Vet inte ifall detta går att ordna på något sätt. Har du en vanlig hand-rollie kan väl två starka personer hjälpa dig att klara detta, men har du en tyngre eldriven sak är jag inte så säker på om det kan gå, tyvärr.
Tack för ditt svar
jag bor på Fjärde så det lät så härligt
men det går inte för mig
vill inte lyftas nedför trappor efterssom det är läskigt
kan också bara komma sporadiskt
din ide om annat ställe när jag kan vara med är gulligt av dig att tänka
jag återkommer till hösten
ha en fin sommar och fika mycket
hälsn
/ing
Juhani
Avslutat medlemskap
Hej Jenny
hälsn
/inger
Det finns möjlighet att fika på utsidan/baksidan av café cello om vädret tillåter.
Dit är det inga problem att komma med rullstol.
Bilagor
Juhani
Avslutat medlemskap
Jag har som vanligt svårt att komma redan kl 17. Idag siktar jag på att vara framme vid Café Cello kl 17:30-17:40.
Jag är redan på plats, så jag tar och äter en bit mat innan fikat
martinot
Aktiv medlem
Var ligger det där fiket ? ¨hur e det med parkeringar runt i ring för man kanske se om d går å smita förbi nångång efter jobbet då man jobbar nu mer i Göteborg så får ni träffa en från Uppsala fotofika gänget HeHe
Missade igår (tid hos frisören, och lite tidigt för mig kl 17 de flesta andra dagar), men skall försöka att hänga på nästa gång om jag får datum/tider att stämma.
Ni tajmade ivf ett fantastiskt fint väder om ni satt på utegården i bilden ovan!
FlyerOne
Aktiv medlem
Du är hjärtligt välkommen!Var ligger det där fiket ? ¨hur e det med parkeringar runt i ring för man kanske se om d går å smita förbi nångång efter jobbet då man jobbar nu mer i Göteborg så får ni träffa en från Uppsala fotofika gänget HeHe
Vi träffas f.n. var fjärde vecka. Nästa gång bör då enligt schemat bli torsdag 9 juli. För att det ska bli något behöver man skriva in sitt intresse här i tråden något innan. Gör minst två detta, så blir det Fotofiak.
Café Cello har adress Andra Långgatan 6. Hur det ligger till med parkeringar känner jag dock inte till, eftersom jag jag tar mig fram med spårvagn och buss.
FlyerOne
Aktiv medlem
Det var ju en mycket smartare idé! Har varit här på Fotofika under många år men bara en enda gång ute på baksidan, så det hade jag helt glömt bort.Det finns möjlighet att fika på utsidan/baksidan av café cello om vädret tillåter.
I övrigt bättrar vi väl oss i alla fall, Juhani? Idag tjattrade vi nog inte mer än en timme. Fast, det är klart, när vi lämnade och gick till Järntorget-hållplatserna sedan, så tjattrade vi ytterligare nån halvtimme innan vi kom iväg med våra respektive spårvagnar...
morgondotter
Medlem
det finns
tack Jenny
Hälsn
/inger
Det finns möjlighet att fika på utsidan/baksidan av café cello om vädret tillåter.
tack Jenny
Hälsn
/inger
FlyerOne
Aktiv medlem
Såg just samma datum i min mobiltelefon, så det stämmer säkert! Jag tycker som vanligt att det är kul att komma och tjôta om allt möjligt, så jag tänker dyka upp. Ifall det inte avskräcker dig.
Men jag funderar på hur vi ska få fler än bara du och jag att hitta vårt Fotofika, som det verkar ha blivit på senare tid? Det kan ju vara roligt med lite variation ibland!
Men jag funderar på hur vi ska få fler än bara du och jag att hitta vårt Fotofika, som det verkar ha blivit på senare tid? Det kan ju vara roligt med lite variation ibland!
Yonazarith
Aktiv medlem
Jag har ju varit frånvarande en längre tid, och är troligen upptagen imorgon med, men till hösten ska jag försöka få tid med fikandet igen!
FlyerOne
Aktiv medlem
Det finns väl an gammal "officiell" tid om att Fotofikat ska börja kl 17. Betyder självfallet inte alls att man måste komma precis då, bara att man inte kan räkna med att någon finns där innan dess. De flesta kommer väl något senare. Själv brukar jag ha som mål/målsättning att inte komma senare än kl 18.
Sedan stannar man så länge man har lust att tjôta.
Sedan stannar man så länge man har lust att tjôta.