Annons

Fotbollsfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Har en liknande "anordning" som Andreas.
Kör dock Systembolaget i stället för JC ;-)

Brukar ha ett stort paraply med.
Man sitter oftast på en pall eller liknande så jag sticker in paraplyskaftet innanför jackan.
När man sitter still håller det sig på plats (om det inte blåser för mycket) utan att jag behöver använda händerna.
 
Senast ändrad:
IK Sätra- IK Huge P98 idag.
Första gången jag fotograferade fotboll. Också första matchen för min grabb.
 

Bilagor

  • img_0027_small_1.jpg
    img_0027_small_1.jpg
    67.5 KB · Visningar: 2,055
var på stadion i malmö o fotade, uppdraget var egentligen inte att plåta fotboll utan belysningen somm satts upp av thornlighting i sommar. fast de kan väl klassas som fotbollsbild ändå..
 

Bilagor

  • mff.jpg
    mff.jpg
    59.7 KB · Visningar: 2,025
Plåtade häromdagen på Grimsta IP (där BP spelar i Superettan) och när solen gick ner så var jag tvungen att maxa ison på min D200 för att få användbara tider, och det var ändå lite gränsfall ibland. Funderade lite på detta och undrar hur ljuset på allsvenska arenor är i jämförelse med t.ex Grimsta? Vad krävs för iso osv för att fota på t.ex Råsunda eller någon mindre arena typ Norrköping?

Använder 120-300/2,8 och brukar blända ner en aning för lite mer spel i skärpedjupet (kameran bakfokuserar en aning) men det var bara att glömma på Grimsta, där var det 2,8 som gällde.
 
Skickar ett montage jag gjort åt gubbarna i vårat +40 lag nere i Brasilien..Svårt detta med att plåta fotboll, men kul.
 

Bilagor

  • fotbollmontage-20x30.jpg
    fotbollmontage-20x30.jpg
    97.3 KB · Visningar: 1,938
Inte fotboll i sig, men diverse fotbollstrix... här är ett exempel:
 

Bilagor

  • cykelspark.jpg
    cykelspark.jpg
    42 KB · Visningar: 1,848
Mikke Sandberg skrev:
Nu är det ganska många som svarat att de håller på med fotbollsfotografering. Alla är tända på idén att byta erfarenheter etc. Hur går vi tillväga nu?? Hur gör vi?? Vill vi ha en egen rubrik nånstans på Fotosidan??


Hur går det får vi en egen bildpool???

/Thomas
 
Gillar ju oxå att ta fotbollsbilder. Oftast blir det när tösen spelar men igår tog jag mig ner på Alagsmatchen när grabben spelade. Lite tuffare tag med killarna.
 

Bilagor

  • luftur__.jpg
    luftur__.jpg
    31.9 KB · Visningar: 1,781
Vad använder ni för utrustning för ni är på fotboll då?
Jag har en D70s med SIGMA 100-300 F4 DG EX APO IF HSM AF
Hur står sig det?
 
Din utrustning bör funka fint Richard.
100-300 är nog det vettigaste bränviddsomfånget att ha.
Enda gången jag kan tänka mig att din utrustning blir otillräcklig är vid sena kvällsmatcher i elljus. Då kan det behövas något ljusstarkare.

Själv fotar jag nu med en Canon 30D som jag precis köpt som en uppgradering från min tidigare 300D. Kör med ett Canon 80-200 2,8L ibland med 1,7 telekonverter men oftast utan.

Har märkt stor skillnad efter bytet av kamera. Snabbare och längre serietagningar. Följande AF på alla inställningar (på 300D endast i "sport mode"). Säkrare AF och mindre fördröjning mellan att knappen trycks ner och bilden tas.
Allt detta har lett till fler bra bilder per match. Fotar man sport är byte 300/350D - 30D definitivt värt pengarna.

Bilder från mina senaste matcher hittar ni här.
http://www.flickr.com/photos/13394064@N00/
 
Kul tråd! Bifogar lite bilder från Senaste Elfsborgmatchen mot Öis.


Svennson och Holmén krockar lyckligt i kamp om bollen o en stor målchans går förlorad.
/Johan
 

Bilagor

  • ifeöster3.jpg
    ifeöster3.jpg
    95 KB · Visningar: 1,557
Fotboll är kul

Jag bidrar också med en fotbollsbild. Jag tyckte att det saknas lite tjejer. Det här är division 4
 

Bilagor

  • 9817.jpg
    9817.jpg
    99.8 KB · Visningar: 1,554
Mkt bra idé! jag har plåtat fotboll från och till sen 1991. Både Div.6 nivå och landskamper. Vore väldig kul att utbyta erfarenheten.
/Tomas
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.