Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota soluppgång i Hagaparken

Produkter
(logga in för att koppla)
Solna:
Jag tror på att ses lite före 06, så att vi är på plats vid ekotemplet när solen går upp. Det gör den 06.04 enl smhi. Om det tar 15 min att gå ned (det finns en fin lite snutt vatten på vägen, där det lätt blir dimma också, så säg 20 min så hinner man stanna där med), så bör man gå från Koppartälten, vid 05.45. Sålunda bör man anlända 05.40. Det är gratis parkering nere vid koppartälten fram till 09.00.

Vad tror övriga om detta?
/Anna

PS Om vi inte ska gå upp aptidigt och blixtra i ruinen förstås???

Att ses 05.40 är OK för mig. Om man ska ta blixtrandet samtidigt blir det som sagt aptidigt, det får ju inte ha börjat ljusna. Kanske bättre att ta det lite senare i höst.

/P-O

Foto av soluppgång i Hagaparken 15/9 2006

Solna:
P-O Gråd
Anna Frimodig
Janne Arleklint
Stefan Hellkvist
Martin Svenns
.

Umeå:
Björn Engström
.
.

Göteborg:
.

Blir bra det. Och vi kan ju säga att vi träffas vid P-platsen vid Koppartälten så det inte blir förvirring om vilken P-plats som gäller.

/P-O

Jaha, jag träffar mig själv på parkeringen OKQ8 (se flygbild) 05.30 dvs. om jag inte kommer överens om något annat.
Sedan avtågar jag västerut genom hela parken i sakta mak.
2 minuter och en bild senare när jag har gått genom parken så avrundar jag med en kopp varm choklad.
Om det skulle uppstå några frågor kontaktar jag mig själv.

Haha! Det är rätta takterna Björn! :)

Var ute i parken i Solna i morse (5.40-6.40) faktiskt och jag måste säga att det är lite vanskligt. Solen gled upp bakom ett tråkigt moln och dimman lyste märkligt nog med sin frånvaro trots att det fanns gott om dimma i andra delar av stan. Kanske var lite för blåsigt eller inte tillräckligt kallt i natt. Men vi får hoppas på bättre tur på fredag.

Såhär såg det ut i morse iallafall:
http://peffis.com/msgstore/31656_1158039298_email/tree.jpg

Jag såg iallafall tre rådjur..men då hade kameraväskan passat på att fastna i stativväskan och båda dessa väskor beslöt sig för att vilja befinna sig utom räckhåll på min rygg tillräckligt länge för att rådjuren skulle försvinna. Jag gjorde en präktig vurpa med cykeln dock.

Märkligt...jag kan se den iallafall...

Jag postar den här istället då i mindre version

Bilagor

• tree-small.jpg
    tree-small.jpg
    94.8 KB · Visningar: 483
Ja just det ja...jag la in så att man inte kan länka direkt till den sajten. Glömde bort det. Man måste skriva in URL:en direkt i en browser för att det skall funka. Beklagar.

Gjorde detta för att det var en massa fjortisar som envisades med att länka in bilder direkt i sina bloggar vilket slösade en massa av min bandbredd.

Re: Foto av soluppgång i Hagaparken 15/9 2006

Norfen skrev:
Solna:
P-O Gråd
Anna Frimodig
Janne Arleklint
Stefan Hellkvist
Martin Svenns
Sten Moberg

Umeå:
Björn Engström
.
.

Göteborg:
.

Jag vill vara med! Hoppas att jag orkar upp.
Ses där..

\\Sten

Hänger eventuellt med till Solna!
Jag kanske till och med tjuvstartar med lite nattfoto några timmar innan. Vi får se, om jag står där på morgonen så kommer jag, annars inte :)

Hagaparken är ett stenkast från jobbet så jag hänger på.

Solna:
P-O Gråd
Anna Frimodig
Janne Arleklint
Stefan Hellkvist
Martin Svenns
Sten Moberg
Göran Säll

Umeå:
Björn Engström
.
.

Göteborg:
.

Hoppas vi får lika fin dimma imorgon som det var idag. Åkte en omväg från Bromma via Kungsängen till Täby och det var rejält med dimma på sina håll. Tyvärr hade jag inte med kameran, annars skulle jag stannat vid Edsjön (Upplands Väsby). Där var det riktigt fint.

Så ja, nu har jag fått upp tråden lite ;)

Ses imorgon

/P-O

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar