Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota soluppgång i Hagaparken

Produkter
(logga in för att koppla)
Jahapp, nu så är man tillbaka.
På det hela taget så var det en lyckad utflykt, allt gick enligt planerna ovan förutom att det blev fler bilder:)

Jag gjorde några sista desperata försök att få med mig nån fler, men mesiga ursäkter såsom "Jag har lite lätt sömnbrist." & "Jag har ingen riktig kamera" visade vilket virke de var gjorda av.
"Näää" tänkte jag, inte skulle John Wayne vara den fotograf han var om han hade sådana ursäkter, det är bara bita ihop.
Efter att ha skrapat bilrutorna så började det trilskas, bilen startade inte, John Wayne skulle inte backa för sådana småsaker, det vara bara att börja putta.

Nu ska jag börja kika genom bilderna...

Bilagor

• puttar.jpg
    puttar.jpg
    56.6 KB · Visningar: 414
Tack alla för en trevlig stund ute i det fria. Kul att så många faktiskt dök upp.

Och Björn, där uppe i norr, du var mig en snabb en. När du la in din första bild var vi fortfarande ute.

Hur som helst. Här kommer en första ruta från morgonens skörd. Får titta igenom lite nogrannare i kväll. Blixtbilderna från den tidigaste morgonen kräver bättre skärm än den jag har där jag sitter just nu.

Ha det gott så länge.

/P-O

Bilagor

• _dsc1256.jpg
    _dsc1256.jpg
    88.8 KB · Visningar: 399
Tack alla, mina bilder har jag inte tömt än. Det får bli i kväll. Nått borde väl funka att lägga upp.

Nu får vi fundera på fler morgonträffar tycker jag,

Tack för trevlig tur, mina arbetskamrater undrade varför jag var så tidigt på jobbet så det blev en bonus där förutom fotograferingen.

Lägger upp åtminstone en bild någongång ikväll.

Angående fler morgonturer så är jag sugen att se solen gå upp över hav/vatten någonstans så några förslag i den riktiningen skulle vara kul. Passar kanske bättre på en helg.

Extra plus till John Wayne i norr som först fick skrapa rutor, sedan skjuta igång bilen och hann med att fotografera samtidigt:)

/Martin

Jag instämmer med övriga, det var en bra start på dagen även om ögonen är lite mosiga just nu.

Tittar igenom bilderna noggrant i kväll och återkommer med några smakprov från morgonen.

\\Sten

P-O Den blev ju jätteläcker, kan man få en kopia?

Här är några av mina bidrag:

Bilagor

• haga2.jpg
    haga2.jpg
    14.7 KB · Visningar: 326
Vet inte om det syns i den här storleken, men månen blev rätt ball med så här lång exponering...

Bilagor

• haga1.jpg
    haga1.jpg
    13.8 KB · Visningar: 327
och ett "spöke".

Tack för sällskapet. Soluppgång över vatten låter som en jättebra "nästa-gångare"

Bilagor

• haga5.jpg
    haga5.jpg
    16.4 KB · Visningar: 326
Jag hade också lite dimma, dock så är "min" park 100x150 meter så det blir lite trångt:)

Bilagor

• dimma.jpg
    dimma.jpg
    34.8 KB · Visningar: 312
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar