Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fota Batman & Co
- Trådstartare POG
- Start datum
PetterM
Aktiv medlem
Tips på hur man synkar sin sb-800 trådlöst mha en D70/D200 finns här: http://www.kenrockwell.com/nikon/ittlslave.htm
/Petter
/Petter
POG
Aktiv medlem
od_foto skrev:
Men vet du hur man ställer in slav enklast i normalläge, så kan jag utgå därifrån?
Har varit på möte till nu så jag har inte hunnit fundera mer. Laddar batterier för glatta livet, så sen kan jag ju prova lite snabbt. Se'n får jag fortsätta i kväll.
En fråga bara. Vad menar du med "normalläge"? Är det autoläget du menar? Min spontana tanke är att man ska köra i manuellt läge, men säker är jag inte (än).
/P-O
od_foto
Aktiv medlem
Jag tänkte så här: jag får inte slaven att blixtra i slow-läget. Alltså bör jag gå tillbaka till normalt blixtläge och se om slaven funkar där. Men jag gör antagligen något fundamentalt fel, för jag får den inte att reagera i vanligt blixtläge heller.
Jag går till meny 19 under pennan och ställer in ttl kommandoläge och sedan ttl ok. Sedan sätter jag kameran på läge P, fäller upp den inbyggda blixten och fyrar av. Den inbyggda blixten blixtrar, men slaven svarar inte. Blixten står också på ttl.
Först trodde jag att det nog var något fel jag gjorde för "slow-läget", (som kanske kan vara användbart imorgon bitti), men nu börjar jag tro att det är något annat knas. Men eftersom jag är dålig på blixtar förstår jag inte vad bara (mest troligt är att jag gör något fel).
Jag går till meny 19 under pennan och ställer in ttl kommandoläge och sedan ttl ok. Sedan sätter jag kameran på läge P, fäller upp den inbyggda blixten och fyrar av. Den inbyggda blixten blixtrar, men slaven svarar inte. Blixten står också på ttl.
Först trodde jag att det nog var något fel jag gjorde för "slow-läget", (som kanske kan vara användbart imorgon bitti), men nu börjar jag tro att det är något annat knas. Men eftersom jag är dålig på blixtar förstår jag inte vad bara (mest troligt är att jag gör något fel).
JohanModig
Medlem
japp 04:45 låter utmärkt.
thc
Avslutat medlemskap
Jag kommer också, tar med mig en ljus-triggad Metz 54 och en Canon 580EX.
od_foto skrev:
Då verkar vi vara nere i fyra.
P-O Gråd
Manfred Svärd
Anna Frimodig
Johan Modig
Tomas Carlsson
04.45 för resterande dårar/spöken/fladdermöss
POG
Aktiv medlem
Den var bra. Säger allt.
Nej, det var ingen större batfångst denna gång, för att inte säga noll. Men det var ju kul ändå.
Efter lite datorstrul här på jobbet, datorn är inte van att vakna 6:45, så har jag i alla fall fått fram en bild på hur det kan se ut när man försöker väcka de små rackarna när de inte vill komma ut ur sina hålor.
/P-O
Nej, det var ingen större batfångst denna gång, för att inte säga noll. Men det var ju kul ändå.
Efter lite datorstrul här på jobbet, datorn är inte van att vakna 6:45, så har jag i alla fall fått fram en bild på hur det kan se ut när man försöker väcka de små rackarna när de inte vill komma ut ur sina hålor.
/P-O
Bilagor
JohanModig
Medlem
Nä det blev ju inte det, men trevligt ändå. Men i någon av alla murspringor sitter den och trycker.
Tack alla som var med.
Johan
Tack alla som var med.
Johan
od_foto
Aktiv medlem
Tack själva.
Man får ju göra en hel del gissningar när det gäller slutartider (den numera så kända bulb-inställningen är det som gäller i ruinen). Detta var uppenbarligen rätt slutartid för att plåta stjärnhimmel och multipla P-O, men knappast optimalt för stenmuren
Man får ju göra en hel del gissningar när det gäller slutartider (den numera så kända bulb-inställningen är det som gäller i ruinen). Detta var uppenbarligen rätt slutartid för att plåta stjärnhimmel och multipla P-O, men knappast optimalt för stenmuren