Annons

Fota skate/inlines inomhus..blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)
det är ju ganska poppis att köra med blixt slagen från sidna eller dylikt nuförtiden. så jag ksulle ngo säga att de flesta kör med ågon typ av blixt om det är inomhus, anarns är det svårt att få vettigt ljus.

Blixt kombinerat med lite längre slutartid (inte jättelånga, men kanske runt 1/30 beroende på hur snabbt de rör sig) för att få in naturligt ljus och lite rörelse i bilden, men ändå få skärpa på åkaren är mitt tips.

Viktigt med blixten på andra ridån i så fall, annars ser det ut som om rörelserna är baklänges.

Om du har möjlighet att fjärrstyra din blixt så är det bättre att inte ha blixten på kameran utan vid sidan om.

Har googlat som fan i helgen, och kommit fram till sunpak 555 ska vara bra till skate. så håller koll på ebay/blocket/tradera efter nån sån nu. Tänkte oxå köpa nån slags radio trigger från ebay(tips mottages gärna) Pocket wizards verkar feta men så är priset oxå tyvärr.

Sen klipper jag nog till på ett SIGMA 18-50/2,8 EX DC MACRO. Verkar ju ska funka bra till min D40 som jag förövrigt är väldigt nöjd med. Den kommer att bli perfekt andra kamera när ekonomin tillåter en D300 =D

Ang radio så kan jag tipsa Om Elinchromes Skyports... riktigt grymma och till ett överkomligt pris jämfört med Pocketwizards

inte haft ngåra osm helst problem med triggnigen vilket många säger att ebay sändarna lider av stora problem med...

mitt råd är att inte köpa sp555 för dom har lite lång brinntid 1/650 på full krydda köp istället Nikon sb26 som är dubbelt så snabb och så är den lättare att ta med sig, runt 750 spänn på ebay är lagom pris, har du en snabb blixt kan man ju frysa skataren även på längre tider....

sp555 är lite större och ger nog lite bättre spridning på ljuset än Nikon blixten...

pocket wizards är kalas...

innomhus med pro 7b med 2 blixthuvuden.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1188342.htm?set=lp

Highbeam skrev:
Har googlat som fan i helgen, och kommit fram till sunpak 555 ska vara bra till skate. så håller koll på ebay/blocket/tradera efter nån sån nu. Tänkte oxå köpa nån slags radio trigger från ebay(tips mottages gärna) Pocket wizards verkar feta men så är priset oxå tyvärr.

Sen klipper jag nog till på ett SIGMA 18-50/2,8 EX DC MACRO. Verkar ju ska funka bra till min D40 som jag förövrigt är väldigt nöjd med. Den kommer att bli perfekt andra kamera när ekonomin tillåter en D300 =D

Du vet att du inte får autofocus med den gluggen va?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar