Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota på festival-objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
pavid skrev:
Hur får alla sin ackreditering? Jag får det aldrig.
kanske är min dåliga svenska. haha.

Det var första gången för mig.
Mailade och talade om vem jag var och lite så.
Fick svar och fråga för vem och till vad jag ville fota.
Det gäller väl att kunna tala för sig och vara ute i lite god tid. =)
 
och du fick ackreditering trots att du sa till dem att du inte hade någon beställare?

ja... jag får väl ta och slipa på min formuleringar. :)
 
pavid skrev:
och du fick ackreditering trots att du sa till dem att du inte hade någon beställare?

ja... jag får väl ta och slipa på min formuleringar. :)

Jag skrev at jag fotade för mitt eget intresse och att jag ville kombinera två intressen; musik och fotografering. =)
 
Har inte haftr tillgång till Internet på ett par dagar, men svar på frågan om objektivet har du ju redan fått.

Angående den andra diskussionen som uppstått, om att få ackreditering för att fota så var det lika för mig - jag mailade och berättade vem jag var och mina planer med bilderna. Fick betala för inträde men det var det ju värt när man fick stå i scendiket och fota i början av varje uppträdande.

Grämer mig över taskig planering i år, annars hade nog jag stått där än en gång.
 
Kul! Jag ska också på Peace & Love och fota samt skriva. Jag kommer dock bara att vara där på fredagen.

Klart intressanta band: New York Dolls för första gången i Sverige, Patti Smith och Hanoi Rocks m.fl.
 
Glöm inte enbeningen!

När jag plåtar konserter och sport använder jag ett litet hopskjutbart enbensstativ med en enkel kulled.
Det blir väldigt tungt och skakigt att hålla ett Nikkor 300/2,8 i två tre timmar.
Sen är det som vanligt, ta de bilderna som inte hela publiken redan sett. Hur hela scenen ser ut det vet dem redan när de går hem men hur artisten såg ut när hon/han sjöng den där låten. Eller var det mål?
Plåta hela scenen på en gång funkar sällan nåt vidare, oftast är ljuset för ojämt med spotlights på "artisten" och bara miljöljus på resten.Är det något jag är trött på så är det vidvinkelbilder nerifrån orkesterdiket och upp längs benen mot "knappnålshuvudet med hår på".
 
Gammal diskussion - ny (och relaterad) fråga:

Ni som fotar på konserter med digital kamera, vilket format använder ni er av? Råformat, tiff eller jpeg?
 
När jag läser att det var enktel att få fotopass till P&L ångrar jag att jag inte ens försökte gahhhh, korkade jag!
Det var lite klurigt att få bra bilder från publikplats, massa huven ivägen XD kan ju oxå säga att det är för kort med 85 mm även om man bara har 1-4 personer framför sig till staketet, bara så ni vet till nästa festival XD

Kram!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.