iSolen.se
Guest
Tre nivår? Finns definitivt fler nivår än så. Jag kör med gråskala medan du verkar vilja köra på svart o vitt.
Fake = Overkligt = motsatsen till verkligt.
Abstrakt foto kan både vara verklig och omanipulerad samtidigt. Hur enkelt som helst!
Nä jag duckar inte. Jag förklarar mer än väl. Och var du fått "rätt exponerade" vet jag inte. Det är iaf inget jag påstått. "Funkar kalas" hade heller inte med startrails + måne att göra.
Det är lite av yrkeshemlighet som inte ges ut gratis. Men alla är välkomna på kursen om bl.a. detta i höst. Jag håller kurs inom Astroscapefotografering i slutet av Augusti där diverse tekniker lärs ut. Vi går igenom planering, utrustning, fotografering och bildbehandling. Det finns några enstaka platser kvar att fylla. Jag kommer gärna och föreläser också det är bara att kontakta mig så kan vi ordna detta på ett bra sätt.
Kolla gärna in mina sidor. Där finns bl.a. bilder med fullmåne och vintergata i en och samma bild. Inte det lättaste men fullt möjligt.
Med vänlig hälsning
/Stefan
Jag skämtade förstås. Manipulering har bara två nivåer i alla definitioner jag sett på alla fotosajter och bild- samt nyhetsbyråer. Visa på ett exempel på gråskala.
Fake betyder inte overkligt utan falskt/konstgjort.
Att fota måne med startrails men att låta månen vara felexponerad klarar vilken nybörjare som helst. Självklart ska alla delar vara rätt exponerade.
Att täcka över månen en stund räknar jag inte som lösning, du vet säkert varför.