Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota flygande fågel

Produkter
(logga in för att koppla)

Omar

Aktiv medlem
Hej

Sitter här med en bruten arm och längtar till man kan komma ut och fota flygande fågel. Förhoppningsvis om drygt en månad eller så fotar man flygande fågel med den nya Canon mark3 och med Canon 400mm 5.6.

Under tiden man sitter och väntar tills man blir bra tappar man den upptränade pricksäkerheten och den följsamma panoreringstekniken för flygande objekt.

Så under tiden när jag ändå sitter vid datorn så försöker jag hålla denna "flygande objekts" teknik vid liv med följande program.

http://hk.promo.yahoo.com/movie/superman/Stop_Press_Game/

Is it a bird? No it is ......

Tyvärr är det ingen mark3 som används

Hälsningar
Omar Brännström
 
Tackar Omar - Kul !
Tråkigt med din arm hoppas du snart är igång igen. Jag vet hur det känns jag satt 3 månader ifjol inte kul !
Vi ser fram emot fler av dina Canon bilder !
Krya på dig
Tom
 
Kostigt nog gick det bra även med en 400D.... ;o)
Jag undrar dock vad det var för objektiv?

God bättring med armen, Omar!
 
109 poäng här med.. :) Man kanske skulle bygga ett sånt här program och ett specialstativ med gyro och motor så man kan fota fåglar med hjälp av datorn? ;)
 
Kul länk Omar, krya på dig!

Behöver nog träna mer, blev bara 109 poäng!

Mvh/Peter, som missade att man kan zooma också.
 
Omar skrev:
Hej

Sitter här med en bruten arm och längtar till man kan komma ut och fota flygande fågel. Förhoppningsvis om drygt en månad eller så fotar man flygande fågel med den nya Canon mark3 och med Canon 400mm 5.6.

Under tiden man sitter och väntar tills man blir bra tappar man den upptränade pricksäkerheten och den följsamma panoreringstekniken för flygande objekt.

Så under tiden när jag ändå sitter vid datorn så försöker jag hålla denna "flygande objekts" teknik vid liv med följande program.

http://hk.promo.yahoo.com/movie/superman/Stop_Press_Game/

Is it a bird? No it is ......

Tyvärr är det ingen mark3 som används

Hälsningar
Omar Brännström

Jo ja tackar ja.
400 5,6 á 12 850 och Mk3 á 36 500.
Finns de med plånbok, en annan är avis.
Blir väl att springa till banken och låna om man ska ha en chans att ta bra bilder.
Vill också kunna ta fina naturbilder men lyckas sällan.
Har en DO Zoom 70-300.
Krya på dig, vill se bilder.

Fasen så svårt spel, 49 fick jag..
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.