Slow_shutter skrev:
Åh! Vad läckert!!!
Ser ut som den går rätt igenom trädet eller nåt! : )
Synd där på vattenstänket som sagt..
Coolt med svartvit rulle dessutom : )
Tack så mycket!
Jo, jag har en förstoring på A3 papper uppsatt på väggen hemma och där ser man klart att den tar i trädtoppen och sedan viker av lite snett.
Jag tror iallafall det är vattenstänk, eller så är det bara en sån där grej som blir när man filmar starkt ljus osv. Jag använde ju bländare 22 och jag läste i denna tråd nånting att vid just bländare 22 skapar "interferens optiska problem". Vet inte vad Erik menade med det, men antar att det kanske är det som inträffat.
Jag tycker det är lite synd att det är svartvitt, för jag gillar den blåa färgen i blixten, men å andra sidan. Hur många är det som fotar blixtar med svartvitt då?!
Det blir lite speciellt
Men minst sagt nöjd är man ju
Jag gick en fotokurs på skolan där man lärde sig framkalla själv osv, och just denna film tappade jag på kolvet i mörkrummet så det kom in lite ströljus på filmen från dörrspringan, och detta förstörde en hel del bilder på negativet.
Men fatta vad glad jag blev när jag såg denna blixt på negativet och att denna bild klarade sig!!
Synd att negativet är väldigt repigt nu bara, så om man ska göra bild av den så får man scanna in den och retuschera massor.
Nu sitter den retuscherad och klar på väggen, på ett A3 papper tillsammans med några av norrskensbilderna som jag också lagt upp några här
/Mattias