Annons

Fota bilar med blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

zosma

Aktiv medlem
Ska snart iväg och fota cruisingen på Wheel and Wings, och det är ganska så molnigt. Så undrar hur det fungerar att fota utomhus bilar med blixt. Tänker att blixten slår i lacken. Nu har jag fotat väldigt lite med blixt, så jag vet inte. Har en Yongnuo YN-565EX blixt. Eller om man ska strunta i blixten och eventuellt höja iso istället.

Ska snart iväg och fota cruisingen på Wheel and Wings, och det är ganska så molnigt. Så undrar hur det fungerar att fota utomhus bilar med blixt. Tänker att blixten slår i lacken. Nu har jag fotat väldigt lite med blixt, så jag vet inte. Har en Yongnuo YN-565EX blixt. Eller om man ska strunta i blixten och eventuellt höja iso istället.

Höj iso, eller ta med stativ o längre slutartid, samt trådutlösare tex..

sj kom jag ihåg att ta med stativet till hälla träffen, men inte trådutlösaren så jag körde max 30sek, räckte till just då en stund,,sen blev det enu mörkare, då var det bara o ge upp.

http://dayviews.com/andyah/518005452/

Nu blev det hyfsad väder i alla fall, så det gick bra. Men för lång slutartid kan jag inte ha eftersom bilarna rör på sig. Såg regnigt ut från början, men sen kom det lite sol. Blev ca 1000 bilder på 2 dagar.

Nu blev det hyfsad väder i alla fall, så det gick bra. Men för lång slutartid kan jag inte ha eftersom bilarna rör på sig. Såg regnigt ut från början, men sen kom det lite sol. Blev ca 1000 bilder på 2 dagar.

Trevligt, hade bara utställningsdelen i huvudet :p missade helt att du skrev att du skulle fotografera crusingen haha

måste nångång ta mig till den där träffen, sist man var på det där var 2001 :) börjar bli ett tag sen. Dock så har man ju powermeet/vås som grannstad så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar