Annons

Forumet uppgraderat

Produkter
(logga in för att koppla)
Tidigare har man via en medlems profilsida direkt kunnat få upp en lista över gjorda foruminlägg. Nu slungas man via länken istället vidare till sidan "Sök i forum" där man manuellt måste fylla i medlemmens användarnamn, alltså ett extra moment till skillnad från tidigare. Är det bara en tillfällig grej eller kommer det att vara så även i fortsättningen?

Börjar annars vänja mig vid den nya forumlooken, faktiskt ganska trevlig! Nu hoppas jag bara på att ni INTE kryper till korset och inför avatarer..... ;-)

Nu verkar det helknäppt! Var kommer den mörka avdelaren mellan inläggen ifrån? Noterar att det är samma färg som sidbakgrunden, men det är rätt störande läsbarhetsmässigt. Om det måste vara en mörk avdelare mellan inläggen så gör den åtminstone ljusare än sidbakgrunden. Det var mycket lättare och mindre irriterande att läsa inläggen igår, så något har ändrats till det sämre.

Tidigare har man via en medlems profilsida direkt kunnat få upp en lista över gjorda foruminlägg. Nu slungas man via länken istället vidare till sidan "Sök i forum" där man manuellt måste fylla i medlemmens användarnamn, alltså ett extra moment till skillnad från tidigare. Är det bara en tillfällig grej eller kommer det att vara så även i fortsättningen?

Börjar annars vänja mig vid den nya forumlooken, faktiskt ganska trevlig! Nu hoppas jag bara på att ni INTE kryper till korset och inför avatarer..... ;-)

Avatarer är ingen planerad funktion :)

Ja, såg att man hamnar på Sök, det får vi justera.

En fråga angående funktionen "Sök nya inlägg". Har använt den flitigt i gamla forumet. Tidigare så rensades listan efter en sådan sökning, dvs om jag söker nya inlägg någon timma senare så listades enbart de som skrivits under den tiden.

Nu visas alltid 498 meddelanden bakåt i tiden. Enbart de inlägg som jag aktivt läst rensas bort. Finns det någon funktion att markera alla gamla som lästa, så jag slipper försöka komma ihåg när jag senast var inne och läste?

Jag citerade ett inlägg och försökte lägga in taggarna för Bold för markering av text inuti citatet men det kom inte med i inlägget.

Enbart de inlägg som jag aktivt läst rensas bort. Finns det någon funktion att markera alla gamla som lästa, så jag slipper försöka komma ihåg när jag senast var inne och läste?
Jag ser att den funktionen har försvunnit, vi rensade visst lite väl hårt i menyn. Jag återställer den under dagen.

Jag citerade ett inlägg och försökte lägga in taggarna för Bold för markering av text inuti citatet men det kom inte med i inlägget.
Jag upptäckte nyss samma sak. Det vore fint om man kan använda alla taggar även inom citat, om man vill betona vilken del av texten ens svar avser. Jag skulle också gärna se att man kunde ändra textens färg, både i citat och i det egna inlägget. Det kan vara rätt användbart särskilt i citat.

”Besvara med citat” står det när man skall svara. Det är praktiskt att citera där många inlägg blandas, då ser man vem svaret är riktat till. Däremot om det tydligt framgår vad man svarar på, känns det tröttsamt att hela tiden läsa hela citat upprepade, särskilt från långa inlägg. ”Besvara med citat” skall antagligen inte läsas som en uppmaning utan som en möjlighet. I så fall räcker det med bara ordet ”Besvara”.

För att belysa hur man kan/bör använda citat kunde det sedan stå en kort anvisning ovanför svarsrutan så att man inte bara automatiskt tar med långa citat. Många redigerar citatet så att bara några ord eller en mening citeras, om inlägget varit långt. Det är ett utmärkt sätt som man kunde påminnas om innan man svarar.

Svårt att se datum och tid för varje inlägg

Tråden är lång och jag har inte läst varje inlägg. Möjligt att detta redan varit uppe. Ber om ursäkt i så fall.
Det jag skulle önska mig är att datum och tid då inlägget gjordes blev lite, lite ljusare. Tycker att det är aningen för mörkt. Själv vill jag gärna veta när något skrevs. Ibland ramlar man in i trådar som är ett par år gamla. Då vill jag se det direkt.

Annars är det ju snyggt och prydligt!
/johan

Skulle det vara helt otänkbart att flytta ut de länkar som nu ligger under fly-out menyn "Ämnesverktyg" till att vara direkt åtkomliga? Tänker främst på "prenumerera"-funktionen som jag gärna skulle vilja kunna klicka på direkt. Jaja, jag vet, jag är en Opera Mini-junkie och där funkar inte fly-outs i läge "mobil vy", men erkänn att det skulle vara mer användarvänligt att ha access till funktionen direkt? Precis som förr...:)

Hej
Om man bygger vidare på stefans förslag,
Statuslisten med verktyg mm som finns överst, borde även finnas nederst, man scrollar ju uppifrån och ner, sen måste man upp igen för att göra valen

En liten detalj som jag just uppmärksammade är att det högst upp i varje forum står: "Ämne / Startat av" Ändå står det inte vem som startat ämnena.

En till detalj är att användare visas med sitt eget namn fetstilt till vänster, men om man citerar så syns bara "smeknamnet". Detta blir ganska förvirrande i en diskussion med citat. Det fullständiga namnet borde vara det som står som citatets författare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar