Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Forumet uppgraderat

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet inte om det är rapporterat redan, men när någon lägger in mer än en bild i ett inlägg så hamnar bilderna bredvid varandra - och de lägger sig därmed under "nyhets" och "reklam"-kolumnerna. Det ser lite konstigt ut och är svårt att se bilderna. Se till exempel tråden "Kompis i Göteborg?".

Jag vet inte om det är rapporterat redan, men när någon lägger in mer än en bild i ett inlägg så hamnar bilderna bredvid varandra - och de lägger sig därmed under "nyhets" och "reklam"-kolumnerna. Det ser lite konstigt ut och är svårt att se bilderna. Se till exempel tråden "Kompis i Göteborg?".

vill bara tillägga att det även gäller texten, åtminstonde i tråden om eos40D (kommer inte ihåg exakt titel...)

Om det är denna tråden:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=96084

så ser den helt korrekt ut på FF och Mac. Vad kör du?

Undrar om sökfunktionen missbrukades i det gamla forumet. Om inte kan ni överväga att ta bort verifieringsrutan? Jag söker ofta och tycker att det är jobbigt att fylla i rutan varje gång. Dessutom fyller jag den ofta fel och måste därmed fylla den igen.

Om sökfunktionen inte missbrukades och verifieringsrutan bara "hänger kvar" från skriptets standardinställningar är det kanske lika bra att ta bort den? Naturligtvis om det var problem med missbruket ska den finnas kvar. Även om jag har det svårt att föreställa mig att så är fallet.

Nu har jag fixat så att bevakningar av nya trådar fungerar som innan konverteringen. Dvs. det skickas ett brev direkt.

Alla g:a bevakning som fanns är konverterade till den varianten.

När konvertering gjordes i torsdags så konverterades dom till "Inget brev", vilket säkert är bra. Men så fungerade det ju inte förrut.

Nu när man lägger till en bevakning så kan man välja typ, har man valt fel typ så får man ta bort och lägga till bevakningen.

-Thomas

ps. Det är bevakningar av nya trådar i forum jag pratar om, inte bevaknignar av nya inlägg i en tråd.

Är det något som inte är i full drift än? Har tappat RSS-feeden till senaste forumlänkar, de andra tre funkar (nyheter, förstasida och FS-Nyheter)
Iom nya forumet finns speciella, bättre flöden för forumet

Här är feeden för senaste inlägg
http://www.fotosidan.se/forum/external.php?type=RSS2

Sedan kan man få flöde per forum också. Klicka på orange feedikonen i er webbläsare när ni är i forumet, så ser ni dessa flöden.

Den gamla /newsfeed/forum.xml tänkte jag pensionera. Eller tycker ni den hade något som nya flödet inte har?

På bevakningsmejlen så står det bara användarnamnet. Det vore bättre om även riktiga namnet stod med. Man är ju trots allt inloggad när man skriver det så integriteten borde inte bli lidande.

Hej
Vi som fick det konverterat till en gång per dygn, skall vi uppdatera igen?

Eller är det direkt nu?

Roine

Nu har jag fixat så att bevakningar av nya trådar fungerar som innan konverteringen. Dvs. det skickas ett brev direkt.

Alla g:a bevakning som fanns är konverterade till den varianten.

När konvertering gjordes i torsdags så konverterades dom till "Inget brev", vilket säkert är bra. Men så fungerade det ju inte förrut.

Nu när man lägger till en bevakning så kan man välja typ, har man valt fel typ så får man ta bort och lägga till bevakningen.

-Thomas

ps. Det är bevakningar av nya trådar i forum jag pratar om, inte bevaknignar av nya inlägg i en tråd.

Rörig layout

Kan ni tänka er att styra upp layouten lite. Jag blir faktiskt stressad av den icke linjering som nu råder. Kan ni tänka er att göra valign="top" så de linjerar i överkant. Nu centreras allt vilket gör att det flyter omkring. Sedan vore det bättre att vänsterställa andra kolumnens rubrik "senaste inlägg".
Hoppas att ni håller med.

mvh/Ove

Bilagor

• aktuell.jpg
    aktuell.jpg
    16.2 KB · Visningar: 177
  • ändring.jpg
    ändring.jpg
    16.1 KB · Visningar: 173
Det låter som ett vettigt förslag. Det är en del som måste trimmas när det gäller GUI och forumprogramvaran är inte ett under i smidighet. Vi får grotta vidare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar