Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Forum och "pooler"

Produkter
(logga in för att koppla)

madsen1

Aktiv medlem
Hallo

har ett litet "problem" med Forumet.

När jag klickar på förstasidan, forum topic så kommer jag automatiskt till sista svaret. Jag vill ju läsa vad författaren frågar eller önskar.
Vet inte om det har varit så här hela tiden men det är lite irriterande

Sedan vill jag slå ett slag för detta med Pooler. Det är riktigt bra. Men det får nog inte bli förmycket. Hur ska folk hitta min bild? ;)

/Adam

Jag tycker det är praktiskt jag att man kommer till senaste inlägget när man ser på första sidan att det kommit ett nytt inlägg i en tråd. Speciellt när trådarna börjar bli flera sidor långa.

/Richard (som störde sig på att man hela tiden kom till första inlägget vareviga gång ett nytt inlägg kom)

Hmmm .. jag gjorde ändringen efter att många mailat och tyckt att det skulle fungera sådär som nu; då listan heter Senaste inlägg och ju är inriktad på att visa det senaste som händer på forumet så tyckte jag det var logiskt att man kommer till det senaste inlägget också.

Kanske får vi ha en sådan där liten pil som på Lista nya olästa-sidan, så man kan både kan komma till första och sista med samma lista.

clindh skrev:
Hmmm .. jag gjorde ändringen efter att många mailat och tyckt att det skulle fungera sådär som nu; då listan heter Senaste inlägg och ju är inriktad på att visa det senaste som händer på forumet så tyckte jag det var logiskt att man kommer till det senaste inlägget också.

Kanske får vi ha en sådan där liten pil som på Lista nya olästa-sidan, så man kan både kan komma till första och sista med samma lista.

Många bakar...förlåt, smakar, att tillfredställa :)

På något vis känns det mest naturligt att det SENASTE inlägget visas, alltså det sista.

Och tvärtom förstås om det är en tråd man inte har följt med i tidigare.

Idealet är väl en "knapp" för att hoppa till första inlägget och behålla den nuvarande visningen av senaste inlägg.

Suveränt att man hamnar på sista inlägget.

Det är ju bara första gången man går in i tråden som man vill börja från första inlägget.

Det var tvärtom tidigare irriterande att alltid behöva skrolla och klicka på "Sista" för att komma till sista sidan varje gång man gick in i tråden.

Edit: Blir det inte dessutom mindre last på servern nu, då man slipper extrasteget att klicka på "Sista"?

Håller med att innan var det lika irriterande att hamna på första inlägget...

Idealiskt vore om den kom ihåg att dom inlägg man varit på skickar en till sista sidan.

Som det är nu(iaf för min del) så skiter jag i att läsa ett inlägg om jag hamnar på sista sidan då jag blir tvingad att klicka på första sidan för att sätta mig in i trådskaparens fråga.

Nu gagnar det egentligen bara dom som är inloggade mycket och som följer med i trådarna...yvärtemot mot innan då det såklart gagnade...bla...bla...bla.

Kanske är det en vanesak...att vänja sig vid det nya....det som däremot är irriterande är när tråden fortfarande är på Första sidan och man hamnar längst ner på sista inlägget...jävla scrollande hela tiden nu.

[Edit]
Jo, jag vet att det blir scrollande hur man än gör...men det finns en funktion som skickar en till Första olästa redan idag längst upp på sidan...

såå...fram för bättre valmöjlighet om det är möjligt.

Senast ändrad:
Det vore ju onekligen trevligt med en personlig inställning för hur detta ska fungera, men det kanske inte är möjligt?

BRA!

Nu borde ju alla vara nöjda...
Hade dock gärna sett den lilla triangeln intill trådrubriken till vänster istället (lite bökigt att följa raden ut till högerkanten).

Att folk aldrig blir nöjda...

Jag tycker att om man trycker på en länkarna på förstasidan under Aktiva diskussioner så ska man hamna sist.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto