Fredrik AVT
Aktiv medlem
Jag kör fn Canon 1Ds hus + 24/1,4, 50/1,4, 85/1,8, 100/2,8, 400/4,0. jag har köpt allt begagnat så förlusten vid försäljning blir inte stor. För fotografering då det är mer brådskande att få till en bild och rätt utsnitt har jag ett 4/3 system. Frågan är, då jag inte är beroende av AF för mitt stora system utan använder detta för tunna skärpedjup porträtt mm om jag skulle byta system?
Skillnaden i skärpedjup mellan crop (aps-c & DX) är bara 1 steg. Däremot har MF med cropsökare inte varit möjlig. Vad tror ni om att sälja och på 1-2 års sikt byta till spegellöst och köpa FD och Leica R objektiv till detta då dessa fortfarande är rätt så billiga (t ex 24/1,4, 50/1,2, 85/1,2, 300/2,8 t ex)? NEX 7 har en sökare som är rätt lätt att fokusera manuellt med.
Skillnaden i skärpedjup mellan crop (aps-c & DX) är bara 1 steg. Däremot har MF med cropsökare inte varit möjlig. Vad tror ni om att sälja och på 1-2 års sikt byta till spegellöst och köpa FD och Leica R objektiv till detta då dessa fortfarande är rätt så billiga (t ex 24/1,4, 50/1,2, 85/1,2, 300/2,8 t ex)? NEX 7 har en sökare som är rätt lätt att fokusera manuellt med.