Annons

fortfarande gratis kalibrering hos intervision och RCC?

Produkter
(logga in för att koppla)

emin

Medlem
Tja ! köpte mig en 5D mkII:a med ett 24-70 igår på mediamarkt, men tycker den kunde varit skarpare då min gamla nikon D300+17-55 gav bättre resultat. Läste lite gamla trådar om samma fenomen men jag undrar om det fortfarande är gratis med att kalibrera vid uppvisande av kvitto ?

//Emil

Alla pro-prylar som är upp till 7 år gamla är det bara att lämna in kostnadsfritt. 5D Mark II räknas som pro.

OT men undrar vad du fick betala för huset och objektivet hos Media Markt? Går själv i tankar om att skaffa dem samma...

Bara en undran. Måste man uppvisa kvitto i samband med att man lämnar in prylarna? Tänker främst på RCC Mölndal

När jag lämnade in min 7D på Intervision för fokusjustering tillsammans med ett antal gluggar ville de ha kvittokopior, serienumret räckte inte.

Mvh
Anders

Rcc gör inget utan kvitton. Jag hittade inte mitt kvitto på en 50D som är strax över ett år, så det var bara att betala för fokusjustering.

Märkligt. 5D berättigar till CPS Gold medlemskap, men 7D bara till CPS Silver.

Verkar som om de anser att 5D och 1D-seriernas nuvarande, och någon generation tillbakas, modeller berättigar till guld och platina.

Är det månne en affärstrategi? 7D konkurerar med 1D Mk III på marknaden, men inte om man är "proffs", då får man köpa dyrare.

Men jag tror det är så enkelt att de satt ett tak på modeller som de kan serva på 72 eller 48h och med möjlighet att låna om de inte klarar av att lösa problemet inom tidsramen. Även om 7D är kandidat, så fick den inte plats av den enkla orsaken att de inte kan garanetara delar på hyllan för ännu en modell.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar