Den som har CPS premium har väl rätt att få alla sina prylar som omfattas av CPS-programmet fixade på 48 timmar, inte bara vissa kamerahus.
Han kan ju ha 3 st 1D Mark III och 1 st 7D.
Så har jag iaf uppfattat nyordningen.
Helt klart måste du registrera alla delar du vill få CPS-service på. Jag tolkar det faktum att man plockat bort många objektiv och XXD modeller från Guld och Platina, som tidgare gällde för CPS, för att man inte kan garantera service på dem. Även EF-S objektiven är intressanta, de ger Silver, men är bortplockade för de högre nivåerna (Svart kryss istället för röd bock i tabellen
Qualifying Products for CPS Membership). Silver, där även 40D, 50D och 7D ligger, har inga garantier, de lovar bara att de ska försöka åtgärda inom fem arbetsdagar. Det är en rejäl skillnad mot de högre nivåerna där de har kortare tid och erbjuder möjligheten att låna utrustning, något de självklart vill undvika då det kostar pengar och ger badwill då kunden vill få sin kamera lagad, inte låna delar.
Vet inte om jag utläser allt för mycket ur dessa formuleringar:
Canon Professional Services
""Repairs to CPS-serviced equipment will be turned around in [5,3,2] working days
"It now operates on a three-tier basis to provide a programme that’s more accessible, more responsive, more informative and is tailor-made to the needs of individual CPS members."
"You should also note that to make sure that all of your qualifying photographic or video equipment is eligible for service you must register it (or re-register it in the case of existing CPS members), as only the registered items can be serviced by CPS support teams."
Terms And Conditions
"2.3 There are currently three levels of CPS Photo Membership available (silver, gold & platinum) and one level of CPS Video Membership. Membership levels depend solely on the Canon photo and video equipment owned and registered by you."
"4.7 Target Turnaround Times and Loan of Back-Up Equipment are only applicable on repairs duly authorised for repair under CPS membership and identified as such as set out in clause 5 below.
"