Palletheking
Aktiv medlem
Hej alla! Har lite funderingar kring Nikons kvalitetskontroller. Har inom kort haft strul med tre nyköpta objektiv. Först en 24-70 2,8 som inte var skarp. Fick skckas in för kalibrering och byte av fokusmotor. Sen hade jag nyligen en 85 1,4 G som fick microjusteras till +15 vilket ordnade biffen. Den blev superskarp men jag tycker ändå det är en rätt stor avvikelse. Igår köpte jag ånyo en 85 1,4 G och med den gick över huvud taget inte att få skarpa bilder. Åkte omgånde tillbaka till Mediamarkt och lösningen blev att jag fick skicka in både kamera och objentiv för justering. Brukar det bli bra att göra så eller skall jag oroa mig för att mina andra gluggar fokuserar galet när kamera kommer tillbaka. Har läst en del negativa inlägg där kamera och glugg kommer tillbaka efter gemensam justering, men där det fortfarande inte blir skarpt.
Får snart mitt drömkit bestående av hus plus tre objektiv. Borde man skicka hela rubbet till Lasses för injustering. Han skall väl vara rätt duktig på sånt, eller är vanliga Nikonverkstaden lika duktiga?
Får snart mitt drömkit bestående av hus plus tre objektiv. Borde man skicka hela rubbet till Lasses för injustering. Han skall väl vara rätt duktig på sånt, eller är vanliga Nikonverkstaden lika duktiga?