Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokusera med tumknapp EOS 7D
- Trådstartare mr_neo
- Start datum
fredrikb81
Aktiv medlem
Har köpt en 7D och får inte riktigt till inställningarna. På min gamla 30D så hade jag fokus på tumknappen och ljusmätningen på den vanliga fokusknappen Får inte till detta på 7:an
Finns inte den inställningen?
Vilken knapp menar du med "tumknappen"? Vilken knapp är det du försöker få till det på?
Poteta
Aktiv medlem
Nej, det var det inte på min. Fokus låg på avtryckaren från början.AF-ON är ju fokus för tummen per default? Iaf på min 7D.
Curt L
Aktiv medlem
Har varit inne där och trixat och tryckt men inte fått till det. Måste ha missat något då. Tack för hjälpen.
Alltid skönt att få bort alla felkällor så att det som vanligt ramlar ner i det beryktade skit-bakom-spakarna-felet
Finns beskrivet på sid. 217 i manualen.
//Curt
fredrikb81
Aktiv medlem
Nej, det var det inte på min. Fokus låg på avtryckaren från början.
Ja, men den knappen finns ju inte på äldre modeller, så jag tänkte att han kanske till exempel försökte med *-knappen (den får till exempel jag använda på min 5D).
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Det är väl så att fokus ligger BÅDE på avtryckaren och AF-ON när kameran kommer från fabrik.
Det man vill göra är väl då att stänga av fokus på avtryckaren. VIlket görs i menyn C.Fn IV: Manövrering/Övrigt alterantiv 1 Egna inställnignar
Petter ...
Det man vill göra är väl då att stänga av fokus på avtryckaren. VIlket görs i menyn C.Fn IV: Manövrering/Övrigt alterantiv 1 Egna inställnignar
Petter ...
apersson850
Aktiv medlem
Ja, det är helt korrekt. För normalt fotograferande behåller jag både halvtryck på avtryckaren och AF-ON till att fokusera med, men ändrar AF-ON till att använda den registrerade AF-punkten (HP, Home Point).