Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokus Screen
- Trådstartare Aribus
- Start datum
cros
Medlem
Undvik att byta mattskivan
Hej,
Jag tagit bort mattskivan själv på mitt FM-hus, Den sitter fjädrad med en skruv. Har du inte gjort det tidigare råder jag dig att avstå. Risken är att du repar mattskivan om du slinter med skruvmejseln. För en van reparatör (auttoriserad verkstad) går det fort och det blir rätt. Det är mycket svårt att få tag på en ny mattskiva, eftersom Nikon ej tillverkar dessa längre. Jag söker själv en mattskiva utan någon framgång hittills.
Hej,
Jag tagit bort mattskivan själv på mitt FM-hus, Den sitter fjädrad med en skruv. Har du inte gjort det tidigare råder jag dig att avstå. Risken är att du repar mattskivan om du slinter med skruvmejseln. För en van reparatör (auttoriserad verkstad) går det fort och det blir rätt. Det är mycket svårt att få tag på en ny mattskiva, eftersom Nikon ej tillverkar dessa längre. Jag söker själv en mattskiva utan någon framgång hittills.
ols
Aktiv medlem
kan ni inte bara kila ner till glasmästaren o be han blästra en lite glasbit o vips så har ni en ny
klart det måste gå att få tag i.........hmmm nu är jag visserligen inkörd på olympus men där bytar en 3 åring en matt skiva på direkten o de finns minst 10 olika varianter o ingen är svår att få tag i
klart det måste gå att få tag i.........hmmm nu är jag visserligen inkörd på olympus men där bytar en 3 åring en matt skiva på direkten o de finns minst 10 olika varianter o ingen är svår att få tag i
cros
Medlem
Om det vorde så enkelt...
Mattskivan kan nog inte en 3-åring byta, eftersom den inte är tänkt att bytas förutom av expertis. Däremot kan den bytas av en 3-åring på min Nikon FM3, eftersom denna kan bytas till önskad variant av mattskiva (skall kanske låta min son prova...)
Tips på var man kan få tag på endast mattskivan till FM är varmt välkomna...
Mattskivan kan nog inte en 3-åring byta, eftersom den inte är tänkt att bytas förutom av expertis. Däremot kan den bytas av en 3-åring på min Nikon FM3, eftersom denna kan bytas till önskad variant av mattskiva (skall kanske låta min son prova...)
Tips på var man kan få tag på endast mattskivan till FM är varmt välkomna...
Aribus
Ny medlem
Tack för alla svar.
Jag var på g i igår att skruva loss men kände att det inte var värt risken.
Det får vara skitigt ett tag till - vill inte riskera favoritkameran.
tips på bra ställen/personer att vända sig till för hjälp med mattskivan och lite enklare rengöring tas fortfarande tacksamt emot.
I stockholm..
Jag var på g i igår att skruva loss men kände att det inte var värt risken.
Det får vara skitigt ett tag till - vill inte riskera favoritkameran.
tips på bra ställen/personer att vända sig till för hjälp med mattskivan och lite enklare rengöring tas fortfarande tacksamt emot.
I stockholm..