Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
...men som så många andra så tröttnade den snart på Oxelösund och flög vidare... ;)
 

Bilagor

  • d1 26 superpuma,sm.jpg
    d1 26 superpuma,sm.jpg
    39.6 KB · Visningar: 554
Sånt här är spännande; R/R Merlin från en Lancaster-bombare som störtade under WW2. Hittades av en trålare på svenskt vatten.
 

Bilagor

  • 57 merlin från lancasterbombare.jpg
    57 merlin från lancasterbombare.jpg
    51.5 KB · Visningar: 528
Micke @ndersson skrev:
Tyvärr ingen höjdarkvalle på bilden, men en lite sällsynt maskin i Sverige; A-10 Thunderbolt. Kändes lite obekvämt att ta bilden och stå mitt framför en 30mm Gatling...

Var?

Tydligen är rekylkraften från den sju-pipiga 30mm bössan (4000 skott/minuten) så stor att den motverkar lite drygt kraften från en av de två motorerna. Ingenting man stoppar i bröstfickan
 
rideg skrev:
Var?

Tydligen är rekylkraften från den sju-pipiga 30mm bössan (4000 skott/minuten) så stor att den motverkar lite drygt kraften från en av de två motorerna. Ingenting man stoppar i bröstfickan

Utanför Eskilstuna (minns inte namnet på flyfältet) för mååånga år sedan. Där var ett par F-16, F-15, A-10 mm. Mycket roligt besök! Helt riktigt: flygplanet tappar fart ordentligt vid längre eldgivning! Sjukt... har sett videoklipp då den bekämpar markmål, och det är en rätt overklig syn (inget man kan visa här förstås..).
 
Senast ändrad:
Nikodemus skrev:
Kunde inte låta bli att stoppa in fingrarna :)
(kul tills jag hörde att det lär va uran i kulorna)
/Ulf

Jäklar, utsökt närbild! The business end.... Stämmer; ammon har en smal kärna av uran för pansarpenetrerande effekt. Finns säkert miljövänligare alternativ också... ;)
 
Coola bilder.....

Jag har precis bokat in
följande flygdagar till 2006:

F7 Såtenäs 18 jun 2006 (Mig-29 dock ej flygande)
Farnborough - London 22-23 juli (A380 bekräftad)

Kanske blir det även Flygfesten Dala-Järna....
(Mest för att se denna flygare. Jurgis Kairys)

Bilden på Jurgis Kairys tog jag på Flygfesten 2003

Se hans site för Grymma Aerobatic filmer/bilder
Http://www.jkairys.com
 

Bilagor

  • jurgis.jpg
    jurgis.jpg
    57.4 KB · Visningar: 678
Flyg är kul, men jag är ingen fanatiker. Här kommer i alla fall en HKP4 från försvarets uppvisning i Stockholm i lördags:
 

Bilagor

  • hkp4_400.jpg
    hkp4_400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 620
Spenderade en dryg timma på Flygvapenmuséet i Linköping senaste torsdagen och hade då den fantastiska turen att få se en rote SK37 komma in för landning. Trodde aldrig att jag skulle få se den synen igen!!
 

Bilagor

  • rote sk37_400.jpg
    rote sk37_400.jpg
    80.9 KB · Visningar: 584
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.