Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
...men som så många andra så tröttnade den snart på Oxelösund och flög vidare... ;)

Bilagor

• d1 26 superpuma,sm.jpg
    d1 26 superpuma,sm.jpg
    39.6 KB · Visningar: 554
Sånt här är spännande; R/R Merlin från en Lancaster-bombare som störtade under WW2. Hittades av en trålare på svenskt vatten.

Bilagor

• 57 merlin från lancasterbombare.jpg
    57 merlin från lancasterbombare.jpg
    51.5 KB · Visningar: 528
Micke @ndersson skrev:
Tyvärr ingen höjdarkvalle på bilden, men en lite sällsynt maskin i Sverige; A-10 Thunderbolt. Kändes lite obekvämt att ta bilden och stå mitt framför en 30mm Gatling...

Var?

Tydligen är rekylkraften från den sju-pipiga 30mm bössan (4000 skott/minuten) så stor att den motverkar lite drygt kraften från en av de två motorerna. Ingenting man stoppar i bröstfickan

rideg skrev:
Var?

Tydligen är rekylkraften från den sju-pipiga 30mm bössan (4000 skott/minuten) så stor att den motverkar lite drygt kraften från en av de två motorerna. Ingenting man stoppar i bröstfickan

Utanför Eskilstuna (minns inte namnet på flyfältet) för mååånga år sedan. Där var ett par F-16, F-15, A-10 mm. Mycket roligt besök! Helt riktigt: flygplanet tappar fart ordentligt vid längre eldgivning! Sjukt... har sett videoklipp då den bekämpar markmål, och det är en rätt overklig syn (inget man kan visa här förstås..).

Senast ändrad:
Nikodemus skrev:
Kunde inte låta bli att stoppa in fingrarna :)
(kul tills jag hörde att det lär va uran i kulorna)
/Ulf

Jäklar, utsökt närbild! The business end.... Stämmer; ammon har en smal kärna av uran för pansarpenetrerande effekt. Finns säkert miljövänligare alternativ också... ;)

Coola bilder.....

Jag har precis bokat in
följande flygdagar till 2006:

F7 Såtenäs 18 jun 2006 (Mig-29 dock ej flygande)
Farnborough - London 22-23 juli (A380 bekräftad)

Kanske blir det även Flygfesten Dala-Järna....
(Mest för att se denna flygare. Jurgis Kairys)

Bilden på Jurgis Kairys tog jag på Flygfesten 2003

Se hans site för Grymma Aerobatic filmer/bilder
Http://www.jkairys.com

Bilagor

• jurgis.jpg
    jurgis.jpg
    57.4 KB · Visningar: 678
Flyg är kul, men jag är ingen fanatiker. Här kommer i alla fall en HKP4 från försvarets uppvisning i Stockholm i lördags:

Bilagor

• hkp4_400.jpg
    hkp4_400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 620
Spenderade en dryg timma på Flygvapenmuséet i Linköping senaste torsdagen och hade då den fantastiska turen att få se en rote SK37 komma in för landning. Trodde aldrig att jag skulle få se den synen igen!!

Bilagor

• rote sk37_400.jpg
    rote sk37_400.jpg
    80.9 KB · Visningar: 584
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto