Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan rekommendera CPH Kastrup Intl. om man vill se/plåta stora flygplan (B767, B777, A330, A340, B747 etc.) då de är långt mycket vanligare där än på Arlanda.

Man glömmer ju lätt bort att en av Europas viktigaste flyghubbar ligger drygt en mil från Malmö.

Bara ett litet tips för flygintresserade i södra Sverige. :)
 
Har tyvärr inte tagit den här bilden själv, men med tanke på tråden innehåll så kan jag inte låta bli att visa upp den...
http://www.micom.net/oops/F14-flyby.jpg

Fotografen var på rätt plats vid rätt tillfälle! :)

/Fredrik

Edit: Verkar inte som att sidan stöder "hotlinking" när man kollar. Om det inte kommer upp en bild, klicka på OopsList.com och sedan på bilden F14-flyby.jpg för att kunna se den.
 
Senast ändrad:
Kan inte låta bli att reflektera över vad som hänt, du kanske vet . . ?
Bilden framkallar många tankar; framkantklaffarna är max utfällda, höjdrodret antyder stigattityd. Röken ovan planet indikerar att kärran sjunker, ebk på, antyder fullt pådrag.
Kan det vara så att piloten skjuter ut sig efter att kommit för lågt efter en looping - bedömt att han skall gå i backen på grund av höjdbrist?

Stod en gång 1967 på F4 Frösön när en pilot gjorde en hissnande manöver med en J32:a; looping på looping med låg molnbas. Vid ett varv kom han mycket lågt ur molnen och nära på stallade sig genom vaggan, mitt framför näsan på oss som beskådade det hela. Det var svettigt.
Men han fegade sig inte ur . . .
/Göran
 
Voxa skrev:
Kan inte låta bli att reflektera över vad som hänt, du kanske vet . . ?
Bilden framkallar många tankar; framkantklaffarna är max utfällda, höjdrodret antyder stigattityd. Röken ovan planet indikerar att kärran sjunker, ebk på, antyder fullt pådrag.
Kan det vara så att piloten skjuter ut sig efter att kommit för lågt efter en looping - bedömt att han skall gå i backen på grund av höjdbrist?

Stod en gång 1967 på F4 Frösön när en pilot gjorde en hissnande manöver med en J32:a; looping på looping med låg molnbas. Vid ett varv kom han mycket lågt ur molnen och nära på stallade sig genom vaggan, mitt framför näsan på oss som beskådade det hela. Det var svettigt.
Men han fegade sig inte ur . . .
/Göran

Tydligen steg piloten inte tillräckligt högt innan han påbörjade manövern. Flygplanet, värt 21 miljoner dollar, gick i backen och piloten sitter tydligen bakom ett skrivbord nu.

Här är en länk till en sida som även har rörliga bilder externt och inifrån kockpit.
 
Fjällen

Tänkte bara bidra med en bild från Ottsjö. Färgerna är tokiga på den, pga att jag inte har ordning på min scanner, men rätt ok ändå. På bilden är det en Astir och bogsermaskin PA-25 Pawnee.
 

Bilagor

  • astiriottsjo.jpg
    astiriottsjo.jpg
    23.6 KB · Visningar: 763
Jag har också fotat en del från flyg fast radiostyrt sådant. Har sålt 2st bilder. Har nu haft flygandet på is pga tekniska problem plus att det alltid är lite svårare att flyga utan termik eller uppåt vindar.

Vet inte hur det är i Sverige men här är det kinkigt med att publicera bilder på Internet eller tidningar. Har kanske ett 20tal bilder som är bra.

Fotar med en Sony P200.

(;

Har förresten en film från i somras som är gjord med Sonyn. Är någon intresserad kan jag dela med mig. Skakigt och ryckigt men rätt skoj att titta på iaf. ~600MB stor (bra kvalitet) Kan göras i DixX för att få ner storleken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.