Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
FiLM) (Toba skrev:
Var tog du bilden på 35-orna?
Världens vackraste flygplan, top 5 iaf.

De och 37'orna (samt Bleriot'en) knäppte jag på flyguppvisningen vid "F21 50 år", vilket måste ha varit sommaren 1991.

Skall se om jag inte har fler 35'or från den uppvisningen.

/Andreas
 
Jo, men jag kommer inte ihåg hur bra det blev...

Skall rota bland neggen, jag har inte allt inskannat.

/Andreas
 
När jag såg att det fanns en tråd om flyg i forumet blev jag lite glad. Men inte trodde jag att det fanns så många som var intresserade av det!

Skickar med en bild jag tog när vi tackade för oss på Helikopterskvadronen i Boden i somras.
 

Bilagor

  • img_1034_edited-1-1.jpg
    img_1034_edited-1-1.jpg
    23.9 KB · Visningar: 594
32'or ja... En personlig favorit. Inte minst för att jag har blivit bjuden på några fantastiska uppvisningar av de 32'or som flög ECM mot oss i luftvärnet på 90-talet.
 

Bilagor

  • resize of sv-009fs.jpg
    resize of sv-009fs.jpg
    19.4 KB · Visningar: 576
För Torbjörn som gillade 35'or så kommer här en till!
 

Bilagor

  • resize of sv-011fs.jpg
    resize of sv-011fs.jpg
    24.4 KB · Visningar: 571
Flygvapenmuseeum

Är det någon som vet om flygvapenmuseet utanför Linköping är värt ett besök? Jag är mest intresserad av att se flygplan av olika åldrar. Isf. är det tillåtet att fotografera där?

Andra intressanta museer/utställningar i landet? Jag bor på v-kusten men åker en del runt i kring.
 
Re: Flygvapenmuseeum

Falkman skrev:
Är det någon som vet om flygvapenmuseet utanför Linköping är värt ett besök? Jag är mest intresserad av att se flygplan av olika åldrar. Isf. är det tillåtet att fotografera där?

Andra intressanta museer/utställningar i landet? Jag bor på v-kusten men åker en del runt i kring.
Jag rekommenderar det! Själv har jag varit där 3 gånger på 3 månader (bor nästan runt hörnet) :)

Det är gratis inträde och tillåtet att fotografera.
Se till att flyga en tur i Gripen-simulatorn. 100kr för 10 minuter om jag inte minns fel.
 
Tackar! Då blir det ett besök nästa gång jag passerar. Har åkt förbi på E4 så många gånger men det har aldrig blivit av att jag svängt av.
 
HKP-11

För oss som tycker om helikoptrar så kommer här en bild på en HKP-11. Fotograferad från tankbilen.

.Hans
 

Bilagor

  • image1.jpg
    image1.jpg
    39.2 KB · Visningar: 528
Flygvapenmuseeum

Vill bara instämma. Var på museet i Linköping och hade gärna stannat en timme till minst.
Fride
(Dessutom flög en JAS39 varv efter varv när vi var där = rätt stämning.)
 
Re: Flygvapenmuseeum

Falkman skrev:
Är det någon som vet om flygvapenmuseet utanför Linköping är värt ett besök? Jag är mest intresserad av att se flygplan av olika åldrar. Isf. är det tillåtet att fotografera där?

Andra intressanta museer/utställningar i landet? Jag bor på v-kusten men åker en del runt i kring.

Det finns också ett museum på f.d. F10 i Ängelholm. Det är under utveckling men har haft ganska mycket besök redan och är uppskattat. Har inte själv besökt det än (skäms på mig, har jobbat på F10...), så jag kan inte ge något personligt utlåtande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.