Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
G-Kraft's medlemmar som bor i Sthlm brukar ju fixa sammankomster på lördagar och söndagar.
Det är tidigt som gäller, eftersom den tunga chartern och en del tunga ankomster går/kommer mycket tidigt. Ljuset är ju som bäst då också!

Själv var jag med en god vän på Säve igår. Har inte varit där på evigheter, så det var kul. Framförallt när han börjar söka litet udda vinklar.
 

Bilagor

  • se-rcm_o_jm_400_smsl.jpg
    se-rcm_o_jm_400_smsl.jpg
    93.1 KB · Visningar: 674
Underbar flyguppvisning där på såtenäs. Jag tränade fotboll precis utanför området just den dagen. Kan säga att det inte blev så mycket spel när det dundrar förbi sånna plan strax över trädtopparna. Coolt!
 
Vingklippt Fridtjof viking över Österåker 2007-04-29 15:20.
 

Bilagor

  • mgl_fridtjofviking.jpg.jpg
    mgl_fridtjofviking.jpg.jpg
    57.5 KB · Visningar: 481
Snyggt fångat Jan, ger en bra känsla av lågflygning...
Inte så ofta C 130 är på besök i Ljungbyhed numera väl? Eller?
 
Nej de är sällsynta där nu. Men denna och nästa vecka har de en storövning med Internationella Insatsstyrkan (tror jag det var) Flygvapnet Armen och Marinen har något gemensamt, så det blir mycket flyg i Ljungbyhed nu.
Precis som på "gamla goda tiden" :)
 

Bilagor

  • c130_dsc_6744_400.jpg
    c130_dsc_6744_400.jpg
    96.9 KB · Visningar: 511
Här kommer ett flygplan in för landning på Bromma Airport.
 

Bilagor

  • crw_6474-2.jpg
    crw_6474-2.jpg
    18.5 KB · Visningar: 485
Japp, känner till det. Har ett par kollegor som kommer dit. Misstänkte att det var därför Hercan var på plats.
 
Ovanligt besök i Ljungbyhed

Ja då får vi se om ni kan se vad detta är för maskin... Lätt men ändå lite svårt skulle jag tro.
Orginalet hade en tråkig grå himmel, så jag trixade lite snabbt i PS.
 

Bilagor

  • spitfire i moln1_dsc_7354 thumb.jpg
    spitfire i moln1_dsc_7354 thumb.jpg
    50.7 KB · Visningar: 398
orginalet

För ordningens skull kommer orginalkärran här

Edit. Bjuder på dammet på sensorn :)
 

Bilagor

  • spitfire1_dsc_7354 thumb.jpg
    spitfire1_dsc_7354 thumb.jpg
    26.1 KB · Visningar: 394
Tydligen är du bättre på alla beteckningar än vad jag är. Fick berättat för mig att det var en Spitfire spaningsmodell, därav skillnaden mellan din fembladiga och min med det stora huvglaset och de rundade vingspetsarna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.