Maverick
Aktiv medlem
marma skrev:
Ja, mycket riktigt. Men sannolikheten att ovan nämda älg eller bil loggar in på fotosidan är relativt liten. Eller hur.
Jag antar att du med idiotiska kommentarer menar sådana som "ser ut som en porrbild" och liknande. Grejen är att det är en rimlig kritik vad gäller nakenfoto. Om bilden uppfattas som en porrbild är det ett problem med bilden, åtminstone om många tycker så.
Och vad är problemet med att en modell från ett nakenfoto loggar in? Hon/han är väl förhoppningsvis i det flesta fall medveten om att hon/han är med på bild.
Och nä det är inte rimlig kritik, utan en åsikt. Jag har i ett flertal trådar sagt att jag inte är intresserad av åsikter så länge de inte stöds av en bildmässig förklaring. Åsikter och gränser är oerhört skilda. En del förklarar det mesta som är naket och inte av tillräckligt hög kvalité som porr. I synnerhet om det är en kvinna på bilden. Faktum är att jag tycker de flesta som skriver den typen kommentarer har uppenbara problem att skilja på bild och motiv.
Om man dessutom ser till ordets betydelse i form av att sexuellt upphetsa så kan man fråga sig vad som är fel på det?
En kommentar skall hjälpa fotografens utveckling, gör den inte det är den överflödig. Åsikterna hjälper inte fotografen ett dugg eftersom de inte säger vad det är som gör att bilden uppfattas som porr. Eller vad som skulle ändras för att det inte skulle vara porr.
Att be nån byta motiv är inte att hjälpa någon. Det är nån form av elitism. Bara de duktiga får fota nakna... I så fall ska jag få meddela som självutnämd jäkel på rallyfotografi att övriga amatörer får fotografera folkrace tills ni lärt er fota. *ironi*
/Maverick