Khalad
Aktiv medlem
Använder mina digitalkameror flitigt och efter 2-3 år har jag mer än 10 000 bilder. Mest är det bilder på barn och barnbarn men också mkt naturbilder. Köpte tidigt Photoshop CS men använder det bara enstaka tillfällen när jag vill "maximera" en bild. Som sandardprogram använder jag Photoshop Album Starter Edition 3.2 där det är lätt att sotera, skpa samlingar, göra de enklaste förbättringarna som skärpning, ta bort röda ögon mm. Färg-, nivå- och kontrastjusteringarna går ibland men slår oftast fel. Har nu skaffat Lightroom som jag tycker mkt om och som är mkt lättare än CS men forfarande enkelt att göra fler justeringar. Dock inte tillräckligt enkelt för alla "vanliga" familje- och semesterilder v<rför PS ALbum fortf är "standard"program.
Frågor:
1 Kan man köra både Photoshop Album och Lightroom på samma bilder (samma filer)?
2 Hur gör man enklast om man vill justera en bild i Lightroom men spara den i Photoshop Album, t ex i en samling?
Lyckas skriva ut med "rätt" färger (som på skärmen) i både Photoshop CS och PhotoshopAlbum, men hur jag än trixar blir det fel färger i nr jag skriver ut i Lightroom. Varför?
Frågor:
1 Kan man köra både Photoshop Album och Lightroom på samma bilder (samma filer)?
2 Hur gör man enklast om man vill justera en bild i Lightroom men spara den i Photoshop Album, t ex i en samling?
Lyckas skriva ut med "rätt" färger (som på skärmen) i både Photoshop CS och PhotoshopAlbum, men hur jag än trixar blir det fel färger i nr jag skriver ut i Lightroom. Varför?