Annons

Fler som väntar på sin 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maua

Aktiv medlem
Tycker det är dåligt av Canon att lansera en kamera när det inte finns några lager över huvud taget.
Jag har letat runt överallt nu bland de flesta handlare utan att få något besked över när dom kan förväntas leverera.
Har beställt kameran för 3 veckor sedan och kommer antagligen att få vänta ca 4 v till.

Jag vet inte, det kanske är normalt vid lanseringar att detta sker, men det är ju faktiskt så att kameran redan finns på marknaden men har sålts slut. Detta är andra leveransen som alla väntar på.

Jag får väl ge mig till tåls helt enkelt, men jag vill ju ha kameran nu!

Funderade på att köpa en Nikon D80 i stället men det är samma problem där, om inte ännu värre!
 
Skumt!
Väntade med min order tills den första sändningen kom in till Fotokungen.com och hade den i handen nästkommande dag. Så den första skeppningen var väl över förväntan så vitt jag minns.
 
Jo, den första var det nog inga problem med. Det är den andra som jag väntar på. Men den som väntar på något gott... ;)
 
Konstigt!

Jag och min sambo beställde den för 4 dagar sedan och vi får den imorgon. Håller tummarna för dig.
 
Maua skrev:
Tycker det är dåligt av Canon att lansera en kamera när det inte finns några lager över huvud taget.
Jag har letat runt överallt nu bland de flesta handlare utan att få något besked över när dom kan förväntas leverera.
Har beställt kameran för 3 veckor sedan och kommer antagligen att få vänta ca 4 v till.

Jag vet inte, det kanske är normalt vid lanseringar att detta sker, men det är ju faktiskt så att kameran redan finns på marknaden men har sålts slut. Detta är andra leveransen som alla väntar på.

Jag får väl ge mig till tåls helt enkelt, men jag vill ju ha kameran nu!

Funderade på att köpa en Nikon D80 i stället men det är samma problem där, om inte ännu värre!

_____________________________________________

D80 finns hos bl.a. hos Expert, både med 18-55mm och 18-70, där köpte jag min med 18-55 gluggen för 9990kr. För bara en 100 lapp extra får man med 18-55 gluggen om man jämför mot Scandinavians pris på enbart hus.

Kolla testen på D80 hos DPreview, hyfsat betyg:)

Lycka till

Adam
 
Re: Konstigt!

Babi skrev:
Jag och min sambo beställde den för 4 dagar sedan och vi får den imorgon. Håller tummarna för dig.

Jaha? Varifrån beställde ni då och i vilken del av landet?
Jag har beställt min från Inet data, främst för att dom var billigast, men vare sig Scandinavian photo eller Expert kan ge mig ett leveransdatum. Alla internetbutiker jag kollat har tomt på lagret.
Jag kommer behöva dela upp betalningen lite och det utesluter ju näthandlarna, annars skulle jag kunnat få hem en importerad på några dagar enl. info från div sajter.
 
Komplett har haft inne kameran hela tiden, just nu har de 33st kvar. Kostar ju 300-400kr mer än de billigaste nätbutikerna, men då får du kameran iaf. Plus att de har finansiering...
 
Daniel Leckström skrev:
Komplett har haft inne kameran hela tiden, just nu har de 33st kvar. Kostar ju 300-400kr mer än de billigaste nätbutikerna, men då får du kameran iaf. Plus att de har finansiering...

Vad ser du det? Menar du bara huset eller? när jag letar på 400D med 28-80mm kitoptiken ser jag "Lagerstatus: Ingen tillgänglighet idag. 9 st. 2006-10-14 (Preliminärt)"
Mao, dom kanske får in 9 st den 14;e??
 
Maua skrev:
Vad ser du det? Menar du bara huset eller? när jag letar på 400D med 28-80mm kitoptiken ser jag "Lagerstatus: Ingen tillgänglighet idag. 9 st. 2006-10-14 (Preliminärt)"
Mao, dom kanske får in 9 st den 14;e??

Kanske det, fast jag är inte gjord av pengar så jag får nöja mig med kitoptiken till att börja med. Ska även ha ett 75-300mm också och jag prioriterar att ha både VV och tele. Batterigrepp och fett med minne ska också beställas.

Webhallen verkar lovande än så länge! Dom har ju bara en kvar så jag ska ringa dom i morgon när kundtjänst öppnat för att se om jag kan reservera den. Har ingen lust att hamna på en väntelista till!

Tack så mkt för tipsen allihopa, det här kanske kan ordna sig i alla fall!

Maua
 
gunte skrev:
Batterigrepp ??
Lägg hellre pengarna på bra optik..
Mvh/Gunte..

Nja, ett batterigrepp får det allt bli. Jag gillar inte att kameran är så liten. Förstår inte varför man gör en systemkamera så liten? Man vill väl ha något att hålla i? Vill man ha en liten kamera finns det andra alternativ.
Sen ser jag det som en stor fördel att batterikapaciteten ökar fastän den är mkt bra som den är. Är ofta ute längre perioder utan möjlighet att ladda och då är det mycket bra att man kan använda vanliga batterier!
Bättre optik kommer inhandlas så småningom.
 
Så där ja! Allt beställt från Webhallen.
Hoppas nu bara att den rackarns kameran finns så att ingen hann före. Lagerstatus var fortfarande 1 st.

Tänkte jag skulle väntat till i morgon och ringt dom för att fråga om dom verkligen har en kamera att skicka till mig men jag kunde inte vänta ;)
Såååå, nu hoppas jag på det bästa!

Tackar för tipset om webhallen Tage!

Maua

PS. var inne på Expert på Frölunda torg idag för att se om dom mot förmodan skulle ha en kamera hemma. Säljaren trodde att det möjligtvis skulle komma in kameror i januari, möjligtvis??? Ehhh men du... Äh jag går någon annanstans, tack o hej! jaja så kan det gå!

Maua
 
Halloj! Jo vi beställde den från pixmania.com. Det tar några leveransdagar och vi tog den också på delbetalning. Det var absolut inga problem.
 
Maua skrev:
Så där ja! Allt beställt från Webhallen.
Hoppas nu bara att den rackarns kameran finns så att ingen hann före. Lagerstatus var fortfarande 1 st.

Tänkte jag skulle väntat till i morgon och ringt dom för att fråga om dom verkligen har en kamera att skicka till mig men jag kunde inte vänta ;)
Såååå, nu hoppas jag på det bästa!

Tackar för tipset om webhallen Tage!

Lagerstatusen är nere i noll nu, så vi får väl hoppas att det är din kamera som orsakat förändringen i lagersaldot.
 
Olsin skrev:
Lagerstatusen är nere i noll nu, så vi får väl hoppas att det är din kamera som orsakat förändringen i lagersaldot.

Det är det INTE kan jag säga. Eftersom jag ska ta kameran på avbetalning så reserverar dom inte kameran åt mig förrän dom får OK från kreditbolaget. Har kansellerat ordern på webhallen.
Fick däremot ett bra tips om Pixmania. Dom ligger dessutom 1500:- lägre i pris och har 100st på lager så nu vore det väl F*N om jag inte skulle få en kamera.
Har kvar min beställning hos Inet data som sista utväg!
Wish me luck!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.