Annons

Flashannons segar ner fotosidan.

Produkter
(logga in för att koppla)

Damocles

Aktiv medlem
För mig som sitter på en mindre bemedlad dator halva dagen så skiter det sig totalt med Olympus flashannons. Med Macromedia Flash 8 som är installerat maxar den CPU'n totalt så resten går som sirap.

Ingen höjdare, Så snälla, låt bli att ta in annonser som inte fungerar som de ska.

Det låter ju som din dator har problem med Flash?

Avinstallera Flash så skall det dyka upp en GIF-version istället - annonsmotorn detekterar om man har Flash eller inte.

Jag har själv inte märkt av detta, men jag har mailat annonsbyrån om det, och förhoppningvis så kommer de med en ny annons.

Perfekt, såg att giffen ligger där nu när jag kollar hemma.

Tror boven i det hela är att jag har en äldre dator på jobbet. När man drar upp en 2-3 fönster med annonsen i samtidigt så maxar den CPU'n, men det är bara Olympus annonsen, inte de andra eller på andra sidor.

Senast ändrad:
Fortfarande samma problem.

Är det verkligen ingen annan som har det här problemet. Det är samma problem nu när jag testar här hemma när flash annonsen är tillbaka. Den maxar en 2.8Ghz cpu när man öppnar ett gäng olika fönster samtidigt som jag gör. Eller är det bara jag som öppnar mer än en tråd i taget.

Nä.. du är inte ensam.. Jag har precis samma problem påmin bärbara. Den senaste tiden har det blivit toksegt att läsa trådarna.

/Jocke

Jag med. Värre på ena datorn än andra. Dessutom hamnar menyn från "Din sida" bakom annonsen ibland. (det sista stör dock inte eftersom alla text ligger mer till vänster, men det tyder ändå på något vajsing väl?)

När ni säger det så har jag märkt hur ofta fläkten går på max på min gamla laptop och datorn segar när jag har ett par fönster öppet på fotosidan. När jag stänger ner fs-fönstrena så blir det bättre.

dJb skrev:
När ni säger det så har jag märkt hur ofta fläkten går på max på min gamla laptop och datorn segar när jag har ett par fönster öppet på fotosidan. När jag stänger ner fs-fönstrena så blir det bättre.

Nu är helt plötsligt olympusannonsen borta och nu funkar det smidigt igen!

Skönt att höra att jag inte är ensam om problemet i.a.f. Å andra sidan så kanske det blir en GIF av den igen nu. ;)

Jag vet att det här inte är vad ni är ute efter men Firefox och "Flash Click to play"-pluginen gör så att alla flashdumheter visas som en ikon som man får klicka på om man verkligen vill se den.

Adblock-pluginen stoppar de flesta andra och tillsammans med att styra Javascript så är webbsiterna underbart befriande från störningsmoment ;-)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto