Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösare till D800

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej.
Inte så ofta, men ändå ibland, beklagar jag att jag inte har någon fjärrutlösare till min D800. Ja, det sammanfaller egentligen med när jag använder den på stativ.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är värt pengarna, men om man nu ska ha en fjärrutlösare, är go-to-svaret att bara köpa en Nikon MC-30A, eller finns det andra alternativ man borde titta på? Jag utesluter inte välbyggda tredjepartsalternativ.

Trådlösa billiga varianter från tradera/ ebay funkar hur bra som helst. Har både trådlös och trådvariant och dom är förvånandsvärt driftsäkra.
Mv/G

kaffebrus

Har köpt min utan sladd på kaffebrus. Funkar

Numer använder jag lika gärna kamerans egen fjärrutlösare / timer till 2 sec fördröjning och 2 bilder

Visst det finns billigare trådlösa att köpa, men dom går på batterier till skillnad från kabel fjärrutlösaren. Jag har själv den, visst den är inte gratis men den behöver inte batterier, och i längden sparar man pengar och miljö på detta. känns också som att kabel är mera pålitliga.

Hej.
Inte så ofta, men ändå ibland, beklagar jag att jag inte har någon fjärrutlösare till min D800. Ja, det sammanfaller egentligen med när jag använder den på stativ.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är värt pengarna, men om man nu ska ha en fjärrutlösare, är go-to-svaret att bara köpa en Nikon MC-30A, eller finns det andra alternativ man borde titta på? Jag utesluter inte välbyggda tredjepartsalternativ.

Hm, kaffebrus är förstås ett alternativ. Återstår att fundera på om det är viktigt med trådlöshet.

Ser nu att det finns enkla lågkostnadsalternativ hos exvis Cyberphoto också.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto