Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fjärrutlösare som kan ställa in fokusen och klicka av efter ett par sekunder
- Trådstartare Coral
- Start datum
eskil23
Aktiv medlem
Hejsan!
Undrar ifall om någon vet en fjärrutlösare som kör autofokus när man klickar av?
Dessutom ska den inte ta ett foto direkt när man trycker av, snarare om man kan ställa in på 3 alternativt 10 sekunder.
Tack på förhand!
/Carro
De flesta fjärrutlösare har väl samma "dubbeltryck" som kamerans utlösarknapp, dvs tryck in halvvägs för att fokusera och låsa exponeringen, tryck in helt för att utlösa.
Coral
Medlem
Och så är det bara att ställa in kamerans egen timer så får du det du vill ha. Så gör jag på min kamera.
Ja fast när jag ställer in timern på min 600D eller mark II så spelar det ingen roll, den fotograferar direkt i alla fall. Dessutom fungerar det inte att hålla in till hälften heller som du säger.
Senast ändrad:
JayDee
Medlem
Ja fast när jag ställer in timern på min 600D eller sambons mark II så spelar det ingen roll, den fotograferar direkt i alla fall. Dessutom fungerar det inte att hålla in till hälften heller som du säger.
Jag har deras trådlösa utlösare. På baksidan av den finns ett litet, litet reglage. I ena läget tar den direktbild och i det andra läget väntar den det antal sekunder som du ställt in (2 respektive 10 sekunder på min 70D).
/Johan
anny
Aktiv medlem
En sån här gör jobbet
http://www.dx.com/p/1-2-lcd-wired-remote-shutter-release-for-nikon-camera-black-116424
Finns för olika märken
Samma säljs på scandinavian photo för mycket större slant
http://www.dx.com/p/1-2-lcd-wired-remote-shutter-release-for-nikon-camera-black-116424
Finns för olika märken
apersson850
Aktiv medlem
När man använder kamerans självutlösare fokuserar den när man trycker ned avtrycket, men bilden tas sedan med fördröjning på två eller tio sekunder.
Använder man fjärrkontrollen RC-6 blir det antingen bild direkt eller efter två sekunder. Detta gäller oavsett om kameran står inställd på två eller tio sekunders fördröjning. Notera att självutlösarläget på kameran är antingen självutlösare eller fjärrkontroll med samma inställning. Därför gäller inte tiden som ställs in på kameran om man faktiskt använder fjärrutlösare av typ RC-6. Däremot gör den det om man använder fjärrutlösare typ TC 80N3, som dock inte går att ansluta direkt till en 600D, eftersom den kameran inte har N3 kontaktdon utan E3.
Använder man fjärrkontrollen RC-6 blir det antingen bild direkt eller efter två sekunder. Detta gäller oavsett om kameran står inställd på två eller tio sekunders fördröjning. Notera att självutlösarläget på kameran är antingen självutlösare eller fjärrkontroll med samma inställning. Därför gäller inte tiden som ställs in på kameran om man faktiskt använder fjärrutlösare av typ RC-6. Däremot gör den det om man använder fjärrutlösare typ TC 80N3, som dock inte går att ansluta direkt till en 600D, eftersom den kameran inte har N3 kontaktdon utan E3.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Hur vet jag vilken som passar till D800?En sån här gör jobbet
Finns för olika märken
Erik Schalin
Aktiv medlem
Dimensioner & vikt... vad man nu skall ha det tillStår det inte i specen?