Annons

Fjärrstyra kamera med Pocket Wizard

Produkter
(logga in för att koppla)

danielll

Aktiv medlem
Vad behövs för att man ska kunna fjärrstyra en kamera (t ex bakom ett fotbollsmål eller liknande) med Pocket Wizards?

Är det någon extra sladd, eller funkar det att bara köpa 2 PW?

/Daniel
 
Du behöver en extra sladd...
beroende på vilken kamera du har så krävs de oika sladdar.

sök på pocket wizard i alla forum så kommer du ha läsning och info upp över öronen, lycka till.
 
Tack Karl för ditt svar.
Tror det är en sån här man behöver:
Pocket Wizard CM-N3 Kabel för att utlösa Canon EOS kameror med N3 uttag.
Som kostar ca 2450 Kr vilket enl mig är ett offatbart pris för en sladdjäkel.

/Daniel
 
Jo, de är ju inte den billigaste plastbiten. Men de finns ju Förstås billigare lösningar för den händige. Du kan ju altid göra som jag och flera andra användare här på fs, göra en egen.
Jag funderar på att slänga ihop en tourial för hur man löder, så om fler frågar kommer de nog.

här har du min lösning:
 

Bilagor

  • img_9743.jpg
    img_9743.jpg
    39.8 KB · Visningar: 613
PW + Nikon

Här (scrolla ner halvvägs på sidan) finns en anvisning hur man tillverkar kablage för Nikon.
 
Tack för era inlägg!

Då har jag en fråga till er som byggt dessa kablar.

Har ni någon kabel som funkar till en Canon EOS 1D mkII till salu??

Har nämligen tummen mitt i handen när det kommer till såna svåra moment som att löda och koppla trådar m m...

/Daniel
 
Förstår inte vad ni pratar om.

Jag fick alla kablar jag behövde med min PW.

Det enda jag behövde köpa va en typ av blixtsko med uttag för PW sladden och en stereoplugg. Tror den hette Hama Blixtsko 6950 med synkkontakter.
 
Utlösa kameran inte blixten

christian_r skrev:
Förstår inte vad ni pratar om.

Jag fick alla kablar jag behövde med min PW.

Det enda jag behövde köpa va en typ av blixtsko med uttag för PW sladden och en stereoplugg. Tror den hette Hama Blixtsko 6950 med synkkontakter.

Om jag fattar det rätt så skall kameran fjärrstyras inte blixten. Den användningen har inte pocket wizard tänkt på.

/Jörgen
 
Re: Utlösa kameran inte blixten

jorgen.hubner skrev:
Om jag fattar det rätt så skall kameran fjärrstyras inte blixten. Den användningen har inte pocket wizard tänkt på.

/Jörgen

Precis Jörgen!
Alltså för att förtydliga så vill jag kunna fyra av en kamera (med ena pw i blixtskon) t ex bakom ett fotbollsmål eller liknande, och med den andra PW:n antingen i handen eller på en annan kamera.
Och då funkar det väl inte med de sladdar man får med vid inköpet till PW?? Eller?


/Daniel
 
Nej inte med det som följer med

Det följer inte med någon kamerakabel alls. Du får köpa till det som behövs, Som Du redan nämnt, så kostar t.ex, sladd för Canon med N3 2450:00. Tyvärr så behöver Du den till Canon, PW kan ju inte veta vilken kamera Du använder. De tar sedan rejält betalt för sladdarna. I stort sett lika mycket som för PW själv. Det är nog därför så många vill bygga sin egen kabel. Karl t.ex ger ett förslag på hur man gör en kabel.

Hoppas att svaret hjälper Dig. Tyvärr så kommer det att kosta Dig skjortan för ett originalsystem.

/Jörgen
 
Jag köpte sladd för ändamålet från ScandinavianPhoto, kostade ca 1 500:- om jag minns rätt. Det är den som inte påverkar autofocus. Det är möjligt att den som gör det kostar en slant till. Annars fungerar lösningen förträffligt.
/Karin
 
Jo, de är ju inte den billigaste plastbiten. Men de finns ju Förstås billigare lösningar för den händige. Du kan ju altid göra som jag och flera andra användare här på fs, göra en egen.
Jag funderar på att slänga ihop en tourial för hur man löder, så om fler frågar kommer de nog.


Jag skulle gärna vilja se en tutorial!

/Sven
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.