Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Finns det vassare än Nikkor 35 mm 1,4 i 35 mm-klassen?
- Trådstartare schaki
- Start datum
Danlo
Avslutat medlemskap
35mm 2.0 ska vara skarpare
M
Hörnskärpan är katastrofal, knappt skarpt ens på bl. 5.6 i kanterna. Katastrof!
Mankan G
Aktiv medlem
Danlo! tråden är fem år gammal !
Melker Humala
Aktiv medlem
Menar du AF-versionen då eller? Konstigt annars då den brukar räknas till de bättre Nikkorvidvinklarna.
Snygg upphämtning av en 4.5 år gammal tråd föressten.
M
mimasan
Avslutat medlemskap
Ja, som rubriken lyder. AF är inget måste.
Finns det ngt skarpare / bättre än Nikkor 35mm 1.4 i 45mm-klassen?
Hej
en dum fråga kanske, men vad är 45mm-klassen för nåt? Är det nån typ av gänga eller vad?
Henrik
Danlo
Avslutat medlemskap
Menar du AF-versionen då eller? Konstigt annars då den brukar räknas till de bättre Nikkorvidvinklarna.
Snygg upphämtning av en 4.5 år gammal tråd föressten.
M
Jag har den senaste AF-D versionen. Mittskärpan är fenomenal, använder ofta gluggen vidöppen, men hörnskärpan, iaf på mitt ex, är katastrof. Mitt gamla nikkor 28mm/2.8 AIS är hyffsat ända ut i kanterna även vidöppet.. säger ju lite om moderna AF-objektiv..
Melker Humala
Aktiv medlem
Jag har den senaste AF-D versionen. Mittskärpan är fenomenal, använder ofta gluggen vidöppen, men hörnskärpan, iaf på mitt ex, är katastrof. Mitt gamla nikkor 28mm/2.8 AIS är hyffsat ända ut i kanterna även vidöppet.. säger ju lite om moderna AF-objektiv..
Jo men 28mm /2.8 räknas ofta som den bästa vidvinkelnikkorn, möjligen slagen av 28 /1.4.
Dessutom så ska 35mm 2.0 AIs vara bättre en Af-versionen. Det kanske har att göra med att den har en annorlunda konstruktion.
M