Annons

Finns det ojektiv som funkar för nära och långa avstånd?

Produkter
(logga in för att koppla)

TinaJay

Ny medlem
Jag ska åka och resa och skulle behöva hitta ett objektiv som funkar för att fotografera på saker som är långt bort men också saker på nära håll med samma objektiv. Finns det ett sådant objektiv som funkar för båda?! känner inte för att dra med mig flera objektiv när jag far runt New Yorks gator. ;)
Har en Canon EOS 1100D

50 gånger zoom!

Jag ska åka och resa och skulle behöva hitta ett objektiv som funkar för att fotografera på saker som är långt bort men också saker på nära håll med samma objektiv. Finns det ett sådant objektiv som funkar för båda?! känner inte för att dra med mig flera objektiv när jag far runt New Yorks gator. ;)
Har en Canon EOS 1100D

Om du inte kräver allra högsta professionella kvalitet kan jag rekommendera Canons PowerShot SX50HS. Kanske inte så bra i trånga utrymmen eftersom den fasta optiken inte erbjuder vidvinkel. Men du kommer nog mest att fota utomhus under din resa. Och med den 50X långa zoomen kan du ta närbilder mycket långt från motivet.

Kolla här: http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX50HS/

Jag utgår från att du menar allt från vidvinkel till telefoto och inte nära håll (säg 10cm) till oändligt?

Menar du det första finns Canon 18-200 eller Tamron 18-270 som heta kandidater. Bäst bildkvalitet får du med lite mer modest brännvidd där Canons nya 18-135 STM är en stor förbättring optiskt mot föregångaren utan STM enligt www.photozone.de. Den köper du med fördel i New York på Adorama eller B&H photo och eftersom priset underskrider €500 behöver du inte betala moms i Sverige.

Oj, förlåt!

Förlåt mig, Tina! Missade att du redan har en kamera. Då kan jag bara hålla med om de övriga kamraternas rekommenderade gluggar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto