Annons

Finns det något labb som inte ändrar bilderna?

Produkter
(logga in för att koppla)

cakon

Aktiv medlem
När man beställer digitalbilder genom ett fotolabb så utförs någon form av bildbehandling hos dem innan bilden skrivs ut. Detta har även bekräftats av något labb jag varit i kontakt med. Finns det något labb där man kan få bilder utskrivna utan att de gör någon som helst bildbehandling? Jag har ju själv behandlat mina bilder och vill givetvis inte att labbet ska fingra på mina bilder.

Jag skulle tro att de flesta labb kan låta bli dina bilder, bara du säger till. I min lokala fotobutik måste man när man matat in bildfilerna klicka i en ruta att de ska låta bilderna vara och sedan måste man muntligen begära "nollkopiering". Liknande brukar gälla uppladdning via nätet.

Tack för svaren. Får nog bli att testa Crimson nästa gång. Expert Digicenter har inte någon möjlighet att välja bort ev. efterbehandling enligt deras kundtjänst. Konstigt tycker jag eftersom fler och fler börjar efterbehandla sina digitala bilder hemma vid datorn. Då vill man ju inte att bilderna ska ändras på labbet dessutom.

Jag är helnöjd med Proprint.se
Där kan du välja om labbet ska "pilla" med bilden eller bara köra ut den rakt av.

Jag har också bara gott att säga om ProPrint - som föregående var inne på kan man själv välja.

På Fuji Foto Center nere på Plattan kan man välja att framkalla digitala bilder utan korrigering i deras bildkiosker.

Jag tror att de flesta Fuji Foto Center-butiker har samma bildkiosker, och jag har för mig att det finns en sådan butik nära dig.

cakon skrev:
När man beställer digitalbilder genom ett fotolabb så utförs någon form av bildbehandling hos dem innan bilden skrivs ut. Detta har även bekräftats av något labb jag varit i kontakt med. Finns det något labb där man kan få bilder utskrivna utan att de gör någon som helst bildbehandling? Jag har ju själv behandlat mina bilder och vill givetvis inte att labbet ska fingra på mina bilder.

Instämmer - har också använt Proprint och har fått utmärkt resultat, utan att bilderna åkt på någon ofrivillig extrabehandling.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar