Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FinePix S5000

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick min S5000 igår. Tog några bilder som jag lagt upp HÄR
Jag beställde kameran med 64mb kort och på det fick det plats 131 bilder med 1280*960.
Inga inställningar på kameran är gjorda, den var inställd på auto. Titta och bedöm själva
 
Grattis Patrik, ser ut som om du hittat en riktig godbit i den digitala floran! Hoppas det är en fet bruksanvisning o massor av skoj att lära sej också!
 
Ni har ju iaf fått era...
min har varit beställd sedan en vecka
men inte kommit då leverantören hade slut
på dom.

Väntar in den här på måndag - tisdag.

Nåt roligt ni märkt med den??
 
Tobbe K skrev:
bad är det för onjektiv som ingår med er 5000? kan man byta objektiv och vilka passar då ?
Såg att det var bra lins som medföljde men om man köper en 1,5X telekonverter så bordre denna kamera vara bra komplement till min EOS300?
 
Fina bilder! Blir helt klart sugen på att ge mig ut och fota själv, bara det lungar ner sig lite på jobbet...
 
Blommandotnet skrev:
Drog mig ur sängen vid 4,30 tiden i dag.
Upp till S-Lövsjön.

Brrr... kan man inte få samma fina bilder på kvällen istället... å andra sidan kanske man skulle kunna klämma några såna innan man somnar nån morgon *s*. Tufft schema men det gav bra bilder!
 
Fick min igår.
väldigt nöjd även om jag inte kommit
underfund med alla finesser ännu...

nån som har några tips på saker man
lätt missar...?
 
Fult att placera en gummiring på kamerans objektiv och ge sken av att detta är för manuell fokus, när denna egentligen sker genom knapptryckningar. Där föll den i mina ögon, manuell fokus tappar ju helt sin mening med knappar, känslan försvinner. Min mening bara!

/Andreas
 
Lyfter tråden...

Såg att det här är en gammal tråd, men ni som nu haft era S5000 3-4 månader, vad tycker ni nu när ni använt den ett tag?

Jag har tänkt att köpa en S5000 i julklapp till mig och flickvännen!

Vad behöver man till den? Har tänkt mig 128 MB minneskort och naturligtvis laddningsbara batterier.
Hur är det med batterikapaciet, hur många bilder får man in på minneskortet osv.
Hållbar eller nåt som kan gå sönder?

Mvh
Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.