Annons

FinePix S200

Produkter
(logga in för att koppla)

oyiseer

Medlem
Hej!

Har använt sökfunktionen men hittade ingen som skrivit om Fujifilm FinePix S200 EXR. Är det nån som har denna kamera och kan berätta lite om makrofotograferingen med den, hur blir skärpedjupet med mera?

Jag har nu en Canon A640, vilket funkar alldeles utmärkt, trots sin ålder. Jag har försökt att leta på närbilder tagna med Fujifilm FinePix S200 EXR men hittar inte någon som riktigt visar hur bra det blir nära. Närgränsen på kameran är 1 cm och det är det resultat jag är intresserad av. På min A640 blir det riktigt fint samt att kameran fungerar bra att ta andra kort med, men den känns långsam och lite "tråkig".

Vad tycker ni, skall jag behålla den gamla kameran eller köpa Fujifilm FinePix S200 EXR? Eller nån annan långzoom, för jag tycker det vore skoj med lite mer zoom samtidigt som jag vill ha de fina med makro kvar.

Tacksam för svar!

MVH
Christian
 
ohh!!!! tack för så snabbt svar!

japps, den vridbara skärmen är skit att de tagit bort, helt underbar på min a640.

verkar som folk tycker den är för dyr, kanske därför den inte säljer, vad vet jag, kanske är den dyr?

men vill inte ha en systemkamera som jag måste hålla på o byta objektiv med så fort jag vill fotografera nåt som är intressant.
 
tack igen :)

snyggt efternamn förresten! :)

hmm, verkar som detta är en väldigt kompetent kamera och något som skulle passa mig utmärkt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.