ErlandH
Aktiv medlem
Att uppträda naken på allmän plats anses nog utgöra förargelseväckande, alldeles oavsett om man har fotograf i sällskap.Okej, är det just NAKENbilder på en kyrkogård som är så ont?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att uppträda naken på allmän plats anses nog utgöra förargelseväckande, alldeles oavsett om man har fotograf i sällskap.Okej, är det just NAKENbilder på en kyrkogård som är så ont?
Att uppträda naken på allmän plats anses nog utgöra förargelseväckande, alldeles oavsett om man har fotograf i sällskap.
Att uppträda naken på allmän plats anses nog utgöra förargelseväckande, alldeles oavsett om man har fotograf i sällskap.
Jag tror ingen skulle reagera på frågan "är det ok om jag fotar min farmor framför farmfars grav?". eller "mina syskon framför släktgraven?"
Ingen skulle heller reagera på frågan "är det ok att fota ett bröllopspar vid kyrkan?"
Det är sannolikt helt ok att fotografera gravstenar också - beroende på vad man tänker sig att göra med bilderna efteråt.
Så, ja, det är nakenheten det handlar om.
Det är ju det frågeställningen går ut på: fine art NUDE.
Varför fortsätta att provocera ,till vilken nytta då ?
För att väcka uppmärksamhet ?
Nej, det var väl mer ett försök att få folk att tänka till lite, och eventuellt själva inse, att empati för andras känlor kanske spelar viss roll här. Misstänkte dock att alla inte skulle göra den kopplingen, och det hade jag ju rätt i.
Här handlar det mer om inre frid. Sannolikheten att det skulle bli något mer än avhysande om man tillkallar ordningsmakten är ringa, då känns det lite bättre att riktig rättvisa skapats.
Ja, visst var det "annat förr", på 70-talet... Då kunde man genomföra nakenfotograferingar på allmän plats, barnporren var laglig och homosexualitet sågs officiellt som "en psykisk störning".Numera, ja. Annat var det förr. Det är bara att titta i gamla FOTO från 1970-talet.
Typisk bortförklaring för att visa att man är en hänsynslös person.
Varför inte låta ett par springa in och ha sex på någon okänds kista mitt i begravningscermonin? Förtvivlade mäniskor som försöker bearbeta sorgen över någon som gått bort, varför skall man låta dom vara?
Var är dagens samhälle på väg, moral och hänsyn verkar vara saker som står långt ner på listan numera. Provokation det är något fint det, tänk vilket fint samhälle vi skulle ha om alla såg det som en hederssak.
/Karl
Hur vore det att visa litet respekt och vördnad för de döda? Jag tror att det någonstans i Fotosidans forums regler står skrivet att provokativa och stötande inlägg inte får ske, men det har du troligen inte vare sig läst eller förstått. Jag tänker att ta upp detta med ansvariga från Fotosidan på nästkommande mässa. Du har troligen aldrig heller lärt dig att veta hut eller var gränserna för samvaro mellan människor går.?
Väl mött på mässan!
Nils-Erik Eriksson
Sådana här trådar får ju en att fundera på hur sjuk värld man lever i.