Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Film till storformat?

Produkter
(logga in för att koppla)

pofoto

Aktiv medlem
Har planer på att ta upp mitt storformatsfotograerande igen (efter 20 år) och upptäcker till min förskräckelse att det är fruktansvärt svårt att hitta film. För att inte tala om färgframkallning. Någon som har lite tips om var man kan vända sig?

I Sverige är det nog bara Photax, i Tyskland finns Fotoimpex som har det mesta du kan önska dig och lite till. Vänliga, bra priser och snabb frakt.

pofoto skrev:
Har planer på att ta upp mitt storformatsfotograerande igen (efter 20 år) och upptäcker till min förskräckelse att det är fruktansvärt svårt att hitta film. För att inte tala om färgframkallning. Någon som har lite tips om var man kan vända sig?
Vad menar du med storformat-är det 6x9 eller mer ?
Om du menar 120 rullar så finns dom lite varstans att köpa.Bladfilm däremot kan du kolla på Photax.

Tack alla för inköpstipsen. Men vad med framkallning av neg. färg i 9x12 alt 4x5? I skåne finns ingen vad jag vet, så det får ju bli att skicka de exponerade filmerna. Eller?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar