Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fick min EOS 1d MarkII idag!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Den hade varit mycket snyggare så.. Skicka bilden till canon och be dem modifiera mark II. Då kanske ni får vänta ännu längre *skadeglad*:)
 
Jag tror att nästa digitala proffskamera från Canon kommer att se ut så här:
 

Bilagor

  • ny canon copy.jpg
    ny canon copy.jpg
    36.1 KB · Visningar: 591
Den har en batteriladdare som du kan koppla till din cykel-dynamo 2 timmars cykel tid = full laddning men du kan ta bilder medan du cyklar.
 
gerhardp skrev:
Verkar som om det är en viss förskjutning i färgerna. Får även moiré om jag skjuter på ett tegeltak i direkt solbelysning med 50mm på 200m avstånd. Ganska mycket ISO-brus vid ISO400 också. Tror ni att jag skall åka in och få den justerad?
...och en sak är helt säker. Det tål inte alls vatten så bra som det står i reklamen. Är hårtork bättre än torkskåp?

/G
 
undrar vad "återspolningsratten" är till för
kanske för att föra över bilderna till datorn..
en bild per vridning..

Och sen den lustiga inställningsskivan på bakstycket..för att påminna hur stort minneskort man har..eller nåt

/GF
 
forry4U skrev:
Och sen den lustiga inställningsskivan på bakstycket..för att påminna hur stort minneskort man har..eller nåt
Grejen på bakstycket är en översättningstabell mellan 35mm-brännvidder och motsvarande bildvinkel på R-D1:an. Det syns om du öppnar den större versionen av bilden. Den har många sköna detaljer den där kameran :eek:)
 
alcedo skrev:
Grejen på bakstycket är en översättningstabell mellan 35mm-brännvidder och motsvarande bildvinkel på R-D1:an. Det syns om du öppnar den större versionen av bilden. Den har många sköna detaljer den där kameran :eek:)

ja den ser onekligen kul ut..fattas bara var man skall stoppa in filmen :D

/GF
 
April, april...

Ja, jag avslutar väl den här tråden då. Om någon, mot förmodan, inte fattat det..:

APRIL, APRIL!

Och nej, jag har (dessvärre) inte fått min MKII... än.

:)

/G (som återgår till att vara trist, seriös, sarkastisk och ironisk)
 
Re: April, april...

gerhardp skrev:
Och nej, jag har (dessvärre) inte fått min MKII... än.

Varken du eller jag lär få se någon kamera förrän i maj. OS och EM-fotograferna ska få först. Jag har trippelkollat detta... :(
 
Blääää, låter inget vidare. Har varit utan kamera i över en månad, känns som att det räcker nu...
 
Re: Re: Re: April, april...

Forslund skrev:
Varför så bråttom Magnus? Du tar ju bra bilder ändå:)

Tja, jag kör ju mest med D60 nu i jobbet och det är många bra bilder jag missat på grund av att kameran inte hittat skärpan eller har fyllt minnesbufferten.

Beställde den 26 januari... så nu börjar jag bli otålig som ett barn på julafton... :)

Sen finns det ju en liten tekniknörd boende i mig.... Han är mest ivrig.
Amatörfotografen i mig är nöjd med sina Eos 1V. En bild skannad i 4000 ppi är grymma grejor....
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.