Annons

Fick min EOS 1d MarkII idag!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

gerhardp

Aktiv medlem
Jösses! Fick min MarkII levererad idag! Kolla in min skönhet!

/G
 

Bilagor

  • cakkon_small.jpg
    cakkon_small.jpg
    30.3 KB · Visningar: 1,719
Jaa..äntligen så har dom fått till rätta stuket på ett kamerahus, jag kan ge mej på att den ligger väldigt skönt i handen.
Sen har dom återgått till ursprungstillverkaren av optiken
Grattis Kwanon
 
forry4U skrev:Jaa..äntligen så har dom fått till rätta stuket på ett kamerahus,
Har skjutit några skott mot himlen i 1/8000. Verkar som om det är en viss förskjutning i färgerna. Får även moiré om jag skjuter på ett tegeltak i direkt solbelysning med 50mm på 200m avstånd. Ganska mycket ISO-brus vid ISO400 också. Tror ni att jag skall åka in och få den justerad?

/G
 
Njaa..finns det ingen ny firmware att ladda ner, win XP kanske passar, kolla på Kazaa eller nån fildelningsssajt.
annars kan du hacka firmwaren med en hacka..
Akta frontlinsen bara

/GF
 
gerhardp skrev:
Får även moiré om jag skjuter på ett tegeltak i direkt solbelysning med 50mm på 200m avstånd.
Plockade ut AA-filtret och putsade av det lite med hushållspapper. Passade på att torka av CMOS-sensorn också när jag ändå var därinne och rotade. Det blev mycket bättre! Kanske lite mer softade blider men moirén försvann.

/G
 
gerhardp skrev:
Har skjutit några skott mot himlen i 1/8000. Verkar som om det är en viss förskjutning i färgerna. Får även moiré om jag skjuter på ett tegeltak i direkt solbelysning med 50mm på 200m avstånd. Ganska mycket ISO-brus vid ISO400 också. Tror ni att jag skall åka in och få den justerad?

/G

*asg*

Kul att det finns folk med humor och som ser nyktert på saker och ting.
 
Ja, man kan ju fråga sig vad man skulle kalla en kamera som är en hybrid mellan Nikon och Canon. En variant är ju att ta början av det ena namnet och sätta ihop det med slutet av det andra namnet. Då skulle den kunna heta antingen Nik-on eller Can-on... fast, det gör de ju redan?
 
alcedo skrev:
Då skulle den kunna heta antingen Nik-on eller Can-on... fast, det gör de ju redan?
Du är något på spåret! Det är en komplott, de sitter i Japan och skrattar åt oss! På samma sätt som VAG lurar folk med större plånbok att köpa dekaltrimmade folkvagnar under namnet Audi så får de som köper Canon-kameror i själva verket Nikon-kameror med spoilerpaket och på kuppen subventionera oss som är mer inne på funktion!
 
jimh skrev:
Du är något på spåret! Det är en komplott, de sitter i Japan och skrattar åt oss! På samma sätt som VAG lurar folk med större plånbok att köpa dekaltrimmade folkvagnar under namnet Audi så får de som köper Canon-kameror hottade Nikon och på kuppen subventionera oss som är mer inne på funktion!
Humm humm... Jag har en Canon-kamera, och skall idag ringa för att lägga beställningen på min nya bil. Jag vågar inte säga vilken...
 
April-skämt...

chisel skrev:
Oj vad många fyndiga trådar det kan bli idag ;)

Minns någon av er att jag var bland de första att inse april-skämtet i denn tråd? Feg som jag var, inte vill jag trampa i något "klavér" och påstå något sådant en dag som denna, så jag raderade inlägget direkt. =/
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.