Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fest bilder. Hjälp med köp råd

Produkter
(logga in för att koppla)

Rundberg04

Medlem
hejsan.
jag håller på att fotograferar på fester och dylig och jag har en canon eos 450D orginalutrustning, jag undrar vad man ska köpa för objektiv eller blixt . blixt funderar jag på en vanlig speedlight från canon men objektiv är jag mycket osäker på. kom gärna med många förslag, både billiga och dyra varianter.

är ute efter att få Mycket skarpa bilder och kunna fånga alla händelser under festen. tack på förhand
 
Skaffa en Canonblixt och en vidvinkel-till-normal-zoom med f2.8 så är det bara att köra. 50 mm är alldeles för snävt för att köra på hela tiden tycker jag. Du bör nog gärna konstruera någonting liknande http://abetterbouncecard.com/ också för att få trevligare blixtljus. Material finns på panduro.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.