Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel vid kalibrering av macbook pro

Produkter
(logga in för att koppla)

keckax

Aktiv medlem
Varför lyckas jag inte spara profilen vid kalibrering av min macbook pro 15". Hela kalibreringsprocessen löper felfritt ända tills jag ska spara den nya profilen - då får jag ett felmeddelande som säger att programmet inte kan skapa/spara den nya profilen. När jag trycker på knappen "nästa" återgår skärmen till det ursprungliga okalibrerade läget. Jag har dessutom exakt samma erfarenheter med en macbook pro 17". Med min stationära windows-pc funkar kalibreringen dock alldeles utmärkt.

Det kan naturligtvis vara så att jag möjligen gör något banalt fel, men jag kan inte komma på vad.

/K

Det låter lite märkligt, vad för utrustning har du?
Jag använder EyeOne Match och har inga problem med någon av mina maccar inkl macbook pro att profilera dessa.
De enda datorer jag har haft problem med är bärbara Pc och där Nivida grafikdrivrutiner inte kan påverkas / ta emot en profil

Jag använder Spyder3 pro.

Både 15" (330gt) och 17" (9400 + 9600gt) har ju Nvidia grafikkort, dock olika varianter. Hmm, kan det helt enkelt vara så att de inte accepterar profilerna?

/K

Jag har inte hört talas om att en macbook pro inte skulle kunna profileras.Jag har haft mac sedan många år tillbaka och alla varianter av arbetststationer och bärbara
Har du kollat att din "kalibrator" klarar ditt Mac OS X

Jag har inte hört talas om att en macbook pro inte skulle kunna profileras.Jag har haft mac sedan många år tillbaka och alla varianter av arbetststationer och bärbara
Har du kollat att din "kalibrator" klarar ditt Mac OS X

Det ska den göra. Jag köpte den för att den stödjer mac och Jag gjorde en uppdatering av programvaran utan vidare.

/K

Kolla bland profiler om din genererade profil ligger där , du kan kontrollera dina profiler med Color sync verktyget som finns i verktygsmappen och du kan göra en profilkontroll av alla dina profiler, för mig låter det som om det är något knas med din spyder och programvaran

Bilagor

• profiler.jpg
    profiler.jpg
    95.1 KB · Visningar: 297
Den hamnar inte där. Efter själva kalibreringen (rätt vitbalans osv är inställda på skärmen) ska jag trycka på "nästa-knappen" för att spara profilen får jag får ett meddelande av spyder-programet att ett fel har inträffat (följt av en lång harang av tecken) och att profilen ej kan sparas. Jag har redan provat ominstallation.
Jag ska lite senare i kväll göra en kalibrering för att visa dej vad som händer.

Tack så länge!

/K

Hej
jag vet inte om jag kan hjälp eftersom jag som tur är inte haft några problem med kal. på mina macar och spyder
dock använder jag spyder 3 pro
hittade denna länk på hemsidan. kan den vara till hjälp,
kanske har du redan sett det , men mailar ändå'

MvH
Harry

Sorry, there was a problem creating. (9)>>>file://localhost/Library/ColorSync/Profiles/F%C3%A4rg-LCD-5<<<

Den informationen får jag av Spyder3 Pro.

/K

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto