ANNONS
Annons

Fel på Sigma 150-500, vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)
FIXAT! Wieeeeeeee.
Uppdaterade wireware eller vad det heter i kameran, fungerar toppen nu!

Det är bara att gratulera. Men det som hänt är rätt typiskt. Fel som i upprörda ordalag beskrives som katastrofala och som får medhåll av som tycks en hel fotokår visar sig vara simpla fel som närmast kan skyllas på slarvig hantering av ägaren o dyl. Vad är det folk har i minnet efter detta....jo "läste jag inte någonstans att de eller de objetivet hade någon form av problem". En samlad kör drar sig då till minnes " jo visst var det så och var det inte kameradoktorn som var inblandade och oresonliga". Ett typexempel på hur rykten o dyl uppkommer. Men som sagt, kul för dig att det löste sig.
Mvh
JB

Vadå slarvig hantering av ägaren ? Vad snackar du om ?
Inte ens personerna på Kameradoktorn vet vad som händer som man uppdaterar firewire på kameran, bör dom inte veta sånt när dom säljer kameror & gluggar ?

Det första dom kunde ha sagt är ju att, testa och uppdatera firewire i din kameran, sen kan du åkerkomma!

150-500

Jag lånar tråden lite!
Fick precis hem detta objektiv från posten, och OS har tre läge, off, mode 1 och mode 2.
Någon som skulle kunna förklara när man ska använda vardera? hur ska den vara inställd på stativ?

Jag lånar tråden lite!
Fick precis hem detta objektiv från posten, och OS har tre läge, off, mode 1 och mode 2.
Någon som skulle kunna förklara när man ska använda vardera? hur ska den vara inställd på stativ?

Ettan är stabilisering både horisontellt och vertikalt och tvåan när du följer något rörligt motiv bara horisontellt, t ex en bil som rör sig. Skall jag förklara off också, haha.

haha okej tack! nä off förstår jag;) hur ska jag köra om jag kör med stativ, hört att det ska vara off då?

ANNONS