Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fejk eller riktig

Produkter
(logga in för att koppla)
Trodde golfbollen var datorgenererad för de brukar bli jävligt realistiska tycker jag. Annars var de andra lätta.

Senast ändrad:
Kul test:) 10/10

Excellent, a superior performance--ten out of ten answers were correct.

Simpelt ju;) Fast jag erkänner att det var lite chansning, misstänkte nästan två av de riktiga som CG. Anledningen att jag inte valde det ändå var att de såg föör bra ut för att vara på riktigt (eller hur man ska säga?) och så simpelt kunde det ju inte vara. Klart jag valde real;)

Re: Re: Kul test

Softasnubben skrev:
Andra gången efter att Ni kikat på svaren? =)

Nej, nej!
Det redovisades 6 rätt första omgången, men inte vilka som var rätt eller fel, och så fick man frågan vill Du pröva på nytt. Och då kollade jag dem som jag tvekade vid första gången.

Haha, kul replik. "softasnubben"!

The Challenge Results

Excellent! Nine out of ten answers were correct

Gjorde fel på golfbollen :-(

Tufft...

9/10.

Den med de liggande spikarna var svår att avgöra.
Gäller att lita på sin intuitiva spontana känsla.

Kul grej, måste titta ordentligt. Hade 9/10 rätt, jag missade också den utströdda spikröran. Bra gjord.

Sju av tio.
Förra gången var jag bättre; nio av tio. Men så har jag precis kommit hem efter ett par öl...!

Excellent! Nine out of ten answers were correct...

Tvekade på spikarna jag också, trodde att dom eventuellt kunde vara riktiga. Annars är det inte så svårt när det är rena genereringar. Att se om några bilder är redigerade eller ej, det är betydligt mycket svårare! :)

Kul!

8/10 (många chansningar). Jag hade fel på golfbollen i gräset och de blåa glasen.

Lyckades pricka 7/10 utan att närmare granska någon bild och det på en tft-skärm. Ganska nöjd med andra ord.

8/10. Jag håller med om golfbollen, den ser genomfejkad ut. Glasen är svåra också. Det borde vara obearbetade foton vs fejkade bilder. Det skulle vara mycket lättare. Golfbollsbilden ser inte ut som ett originaldia precis...

/Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar